معرفی و قیمت تور پاریس

يکشنبه 22 آبان 1401
19:27
کبری

پاریس، پایتخت فرانسه، بیش از 2000 سال قدمت تاریخی دارد؛ جاذبه های شهر پاریس فرانسه به قدری زیاد است که طی 1 یا 2 سفر نمی توان آنها را دید. در حقیقت پاریس به عنوان یک شهر مهم در زمینه گردشگری در جهان به شمار می رود. همچنین پاریس امروزه یکی از مراکز برجسته جهان برای کسب و کار، مد لباس، سرگرمی، هنر و فرهنگ است که اغلب نام های مستعار مانند “شهر عشق” و “شهر چراغ ها” نامیده می شود. مناظر بسیار زیبا، کاخ ها، ساختمان های باستانی، موزه ها و کلیساهای معروف جهان تنها بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور است. در این مقاله قصد داریم تنها بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور را برای خوانندگان محترم سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیان نماییم.

  • آیا پاریس شهر جذابی برای مهاجرت توریستی است؟
  • مهم ترین نمادهای شهر پاریس کدامند؟
  • ویژگی شهر پاریس چیست؟
  • برای ورود به شهر پاریس به چه مدارکی نیاز خواهد بود؟

ایفل نماد جاذبه های شهر پاریس فرانسه

بازدید از مهم ترین نماد پاریس یعنی برج ایفل معمولا به عنوان شماره یک لیست گردشگری برای اکثر توریست ها انجام می شود. این برج با بیش از 1000 فوت (300 متر) با ساختاری آهنی در سال 1889 ساخته شد. برج ایفل یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری جهان است که فرصت عکاسی عالی برای علاقه مندان به عکس های زیبا هم در روز و و هم شب را فراهم می آورد.


موزه لوور پاریس از جاذبه های شهر پاریس فرانسه

موزه لوور پاریس در فهرست پربازدیدترین موزه های جهان قرار گرفته است که معماری آن تقریبا شبیه یک هرم است. لوور مجموعه ای از یک میلیون عتیقه را شامل می شود که از معروف ترین آثار هنری فاخر جهان مانند “مونا لیزا”، “برده مرگ” میکل آنژ و مجسمه یونان “ونوس میلو” در آن قرار گرفته است. سایر نمایشگاه های محبوب شامل بنای عجیب و غریب ناپلئون سوم، نوشته باستانی حمورابی، آثار باستانی مصری میباشد.

کلیسای سوخته نتردام

هیچ سفری به پاریس بدون بازدید از کلیسای تاریخی و بزرگ Notre Dame کامل نیست. این بنای زیبا که متاسفانه به تازگی در آتش سوخت سالانه بیش از 14 میلیون بازدید کننده داشت. این ساختمان زیبا که بیش از 400 فوت (120 متر) بلندی برج آن بوده و از زیبایی های فرانسه محسوب میشد اما بنای اصلی این برج در آتش سوزی کاملا نابود شد. این کلیسای شگفت انگیز به عنوان نمونه عالی معماری گوتیک فرانسه در نظر گرفته شده است. این شاهکار قرن شانزدهم دارای پنجره های زیبای قدیمی، کنده کاری های گوتیک، مجسمه های زیبا و مجموعه ای از آثار تاریخی و موزه های فوق العاده داخلی بود.

بنای تاریخی ساکرا کور

یکی از مناطق گردشگری قابل توجه در پاریس، ساختمان سفید Sacre-Coeur است. این برج خیره کننده که در بالاترین نقطه شهر در منطقه مونمارتر قرار گرفته است، هر ساله گردشگران زیادی را برای تماشای آن به خود جلب می کند. گردشگران به این محل می آیند تا معماری سنگ مرمر و دکور داخلی منحصر به فرد و زیبای آن را بازدید نمایند. موزاییک طلا، شیشه رنگ آمیزی شده و یکی از بزرگ ترین ساعت های جهان از مجموع هزاران عنصر دیدنی این بنا است.

ساختمان Musee d’Orsay از جاذبه های توریستی شهر پاریس فرانسه

این بنا یک ساختمان تاریخی با معماری فوق العاده است که بهترین مجموعه نقاشی های امپرسیونیست شناخته شده در جهان در آن قرار دارد. این موزه بزرگ، هزاران آثار هنری و اشیایی را که متعلق به اواسط قرن 19 و اوایل قرن 20 می باشد را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن کارهای هنری معروف توسط بسیاری از هنرمندان معروف مانند مونه، ون گوگ، سزار، دگاس، پیسارو، رنوار و ژان-فرانسوا میلتون از این بنا بازدید کنند.

برای اطلاع از قیمت تور پاریس میتوانید به وبسایت رز ابی مراجعه کنید و از آخرین اخبار و اطلاعات مربوطه مطلع شوید.




موضوعات: سفر,
[ بازدید : 14 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

سفر به ترکیه با آژانس گردشگری رز آبی

جمعه 20 آبان 1401
22:38
کبری

شهرهای ترکیه بدون شک یکی از بهترین کشورهای جهان برای بازدید گردشگران هستند و از پر طرفدارترین مقاصد توریستی شناخته می‌شوند. شما می‌توانید سفر خود را از سواحل نفس‌گیر، غذاهای لذیذ و رستوران‌های فوق‌العاده آن شروع کنید تا کارهای برجسته امپراطوری‌های گذشته، مساجد و بناهای تاریخی ترکیه که فرهنگی غنی را در خود جای داده‌اند.

در بخش اول به معرفی شهرهای ترکیه و چند شهر مهم آن پرداختیم و اکنون به دیگر جاهای دیدنی ترکیه اشاره می‌کنیم. اگر برای تعطیلات یا تفریح درپی کشوری توریستی و ارزان قیمت نسبت‌به سایر مناطق خارجی هستید؛ یا به‌زودی قصد سفر به ترکیه دارید حتما در ادامه مطلب با قاصدک24 همراه باشید. همچنین توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور ترکیه و سایر شهرهای ترکیه با ما در تماس باشید.

ازمیر، استانبول آینده

استانبول آینده می‌تواند عنوان بسیار واضحی برای معرفی شهر ازمیر ترکیه (Izmir) باشد زیرا در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاق میسرمی‌شود. با اینکه ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، مملواز امکانات، جاهای دیدنی و از همه مهم‌تر کافه‌های دنج و شیک است؛ هنوز از دید بسیاری از توریستان دور باقی مانده است. ولیکن با سیر صعودی محبوبیت آن، دیری نمی‌پاید که هر توریست، شهر ازمیر ترکیه را پس از استانبول در لیست گردشگری خود جای دهد. بنابراین اگر در شهرهای ترکیه به دنبال استانبولی آرام‌تر، زیباتر و خلوت‌تر هستید به ازمیر بیایید. همچنین توصیه می‌کنیم بازدید از بازار ازمیر ترکیه (Kemeralti) را به آخرین مقصد سفر خود موکول کنید؛ در غیر این صورت با تنوع بسیار زیاد کافه‌ها، رستوران‌ها با غذاهای محلی بی‌نظیر، کلیساها و... دیگر پولی برای ادامه‌ی سفر نخواهید داشت!

شهر ازمیر ترکیه

در ادامه برخی جاهای دیدنی شهرهای ترکیه (ازمیر) را معرفی می‌کنیم:

  • منطقه کوناک (konak) : آثار باستانی مهم ازمیر مانند برج ساعت و آسانسور.
  • منطقه آلسانچاک (Alsancak) : قطب مهمانی و خرید ازمیر.
  • منطقه کارشیاکا (Karsiyaka) : بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب.
  • تفرجگاه و پارک کوردون (kordonboyu) : سواحل نفس‌گیر، معروف ترین پارک ساحلی ازمیر، مکانی عالی برای پاتوق، رستوران‌های مشهور با غذاهای دریایی فوق‌العاده.

استراحتگاه ساحلی

  • شهر آلاچاتی (Alacati) : پایتخت توربین بادی ترکیه، استراحتگاه ساحلی با چشم‌انداز بسیار زیبا و امکانات موج سواری، خیابان‌های رنگارنگ و خانه های سنگی که سرشار از بوی مطبوع نوشیدنی‌ها و غذاهاست.

جزیره کِکوا (کاراولا) ، بهشت کوچک آنتالیا

برای توصیف‌کردن جاذبه های گردشگری این جزیره نیازی به پیداکردن کلمات و توضیحات دشوار نیست زیرا تصاویر محسورکننده‌ی آن به خودی‌خود گویای همه چیز است.

جزیره ککوا

در بین شهرهای جذاب ترکیه، جزیره‌ی غیرمسکونی ککوا (kekova) محل مناسبی برای داشتن یک روز عالی، زیبا و هیجان‌انگیز است. محال ممکن است به این منطقه سفر کنید و در دل طبیعت غرق نشوید. گشت‌وگذار با قایق، غواصی، شنا و جت اسکی لحظات دلپذیری را برای شما رقم خواهند زد. همچنین در مسیر رسیدن به این تمدن گمشده، با روستاهای کوچک و رستوران‌های سنتی‌ای برخورد خواهید کرد که بوی دلپذیر غذاهای ترکی شما را وادار به تست‌کردن آن‌ها می‌کند؛ البته ناگفته نماند برای خرید صنایع دستی این منطقه یا غذاهای محلی آن، هزینه زیادی متقبل نخواهید شد.

جزیره ککوا (Kekova Island) درواقع خرابه‌های یک شهر باستانی بزرگ به‌نام لیکیان (Lycian city) است که پس از زلزله‌ی بزرگی در قرن دوم ویران شد و به زیر آب فرو رفت. امروزه هنوز هم میتوان باقیمانده‌های این شهر را مشاهده کرد که در چند متری زیر آب‌های شفاف مدیترانه جلوه می‌کنند. بنابراین اگر تمایل رفتن به مسافرتی هیجان‌انگیز و بازدید از شهرهای ترکیه دارید،

می‌توانید با مراجعه به وبسایت آژانس گردشگری رز آبی از برنامه تورهای این کشور و اخبار جدید مطلع شوید.

آنکارا، پایتخت تجاری ترکیه یا تفریحی؟

افراد زیادی بر این باور هستند که شهر آنکارا ترکیه (Ankara) فقط پایتخت تجاری با ساختمان‌های بلند و مراکز مدرن است ولیکن باید بدانید جاهای دیدنی آنکارا بسیار بیشتر از چیزی‌ست که تصور می‌کنید. این مکان از شهرهای دیدنی ترکیه چیزی کم ندارد و شما می‌توانید از آثارهای باستانی و مقبره های باشکوه تا رستوران‌ها و کافه‌های شیک آن دیدن کنید. همچنین اگر تمایل‌به کشف رازورمزهای تاریخ ترکیه دارید سری به موزه تمدن آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations) بزنید که در بین شهرهای ترکیه منحصربه‌فرد است. این موزه نه تنها دلیل کافی برای گنجاندن آنکارا در برنامه بازدید شما از شهرهای ترکیه است؛ بلکه بهترین مکان برای مطالعه و آگاهی از گستره‌ی کامل تاریخ آناتولی قبل از دوران کلاسیک شناخته می‌شود.

موزه تمدن آناتولی

پربازدیدترین جاذبه آنکارا و مهمترین مکان زیارتی مدرن در شهرهای ترکیه، آرامگاه آتاتورک (آنیت کابیر، Anitkabir) است. شاید برایتان جالب باشد بدانید سخنرانی های آتاتورک در این مقبره با کتیبه های طلاکاری شده چنان شما را حیرت‌زده خواهد کرد که نمی‌توانید بدون عکاسی از این منطقه عبور کنید.

عتیقه فروشی ارگ آنکارا

همچنین می‌توانید در ارگ آنکارا به گشت‌وگذار بپردازید و از مسیرهای پر پیچ‌وخم آن که مملو از کارگاه‌های صنایع دستی سنتی و فروشگاه های عتیقه فروشی است، دیدن کنید. ناگفته نماند که این منطقه‌ی باستانی به دوران بیزانس تعلق دارد و فرصت بی‌نظیری برای خرید سوغاتی است.

از دیگر جاذبه های دیدنی شهرهای ترکیه (آنکارا) :

موزه هنر و مجسمه سازی دولتی (Ankara Painting and Sculpture Museum)

موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا

پارک گنچلیک (Gençlik Park) ، فرصت رهایی از شلوغی شهر

دریاچه اِمیر (Eymir Lake) ، محبوب‌ترین استراحتگاه آنکارا

دریاچه اِمیر

آنتالیا و دوستداران سواحل دریایی بِکر

آنتالیا، از شهرهای دیدنی ترکیه و همچنین از مقاصد گردشگری مشهور در دنیا نام برده می‌شود. این شهر مملو از جاهای دیدنی و استراحتگاه‌های لذت‌بخش است. اگر برای داشتن تجربیات منحصربه‌فرد و همچنین روحیه‌بخش آماده هستید؛ به شهر آنتالیا ترکیه (Antalya) سفر کنید. شما می‌توانید پس از انتخاب نحوه‌ی رفتن به آنتالیا یا دیگر شهرهای ترکیه، به قاصدک24 مراجعه کنید و از انواع بلیط‌های موجود، مانند: بلیط هواپیما استانبول، بلیط قطار رجا یا حتی بلیط هواپیما لحظه آخری همچینین تور آنتالیا باخبر شوید.

سواحل آنتالیا

همچنین براساس اولویت‌های موردعلاقه‌ی خود که می‌تواند ابتدا مناطق تاریخی، تفریحی یا طبیعت و فضای سبز باشد؛ می‌توانید به‌ترتیب از دروازه هادریان Hadrian Castle Gate)) ، آکواریوم آنتالیا (Antalya Aquarium) و آبشار دودن (Duden waterfalls) دیدن کنید. ولیکن اگر تمایل‌به گشت‌وگذار در سواحل بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ی این شهر دارید که از پرطرفدارترین و بهترین سواحل ترکیه است؛ به منطقه لارا و کنیالتی (Konyaalti) بروید تا لحظات شگفت‌انگیزی را تجربه کنید.


موضوعات: سفر,گردشگری,
[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

معرفی و قیمت تور پاریس رز آبی

جمعه 20 آبان 1401
20:11
کبری

پاریس (Paris)، پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل-دو-فرانس است. رود سن از میان این شهر می‌گذرد. از قرن ۱۸ پاریس یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است. در سال ۱۹۰۰، سیستم متروی شهر، متروی پاریس، روزانه به ۵٫۲۳ میلیون مسافر را خدمات می رسانده است و دومین سیستم متروی در اروپا است، که بعد از متروی مسکو در اروپا است.

بیشتر شهرت این شهر بابت موزه ها، معماری، مد و خیابان های عاشقانه آن می باشد. نام پاریس برگرفته از نام گروهی از افراد قوم گل به نام پاریزیها است. در دوره استیلای روم نام این شهر به «لوتشیا» تغییر کرد، اما در زمان یولیانوس پادشاه روم نام شهر دوباره به پاریس تغییر یافت. پاریس دارای القاب متعدد زیادی است، اما مهم‌ترین نام آن «شهر نور» است. این نام هم به مرکزیت این شهر در زمینه علم و تحصیلات و هم به پر نور بودن این شهر در شب‌ها برمی‌گردد.

یکی از عاشقانه ترین مکان ها برای بسیاری از افراد کافه های شهر می باشد. شهر پاریس یکی از مشهور ترین شهر های دنیا بابت کافی شاپ ها، بارها و رستوران ها می باشد. کافه‌ها با فضای کوچک داخلی و صندلی‌های چیده شده در کنار خیابان و قهوه‌های خوش‌طعم و کیک‌های خوش‌مزه نظر هر رهگذری را به سمت خود جلب می‌کند. از کافه‌های معروف پاریس می‌توان از کافه دولاپه، کافه دوماگوت و کافه فلور نام برد.

در ادامه با ما برای معرفی شهر پاریس همراه باشید.شما می توانید برای اطلاع از قیمت تور پاریس رز آبی به وبسایت رز آبی مراجعه کنید.

کاباره‌های پاریس نیز در نزد جهانیان شهرت فراوانی دارند. در میان این کاباره‌ها می‌توان از کاباره قرن نوزدهمی «مولن روژ» نام برد. این کاباره بارها محل اجرای کنسرت‌های بزرگانی همچون الویس پریسلی، فرانک سیناترا و لاتویا جکسون بوده‌است. این کاباره در محله مونتمارتر قرار دارد. از دیگر کاباره‌های پاریس که شهرتی جهانی دارند می‌توان از «کاباره لیدو» نام برد. این کاباره روزگاری میزبان کنسرت‌های الویس پریسلی بوده‌است. این کاباره در خیابان شانز الیزه قرار دارد. نایت کلاب‌ها و کاباره‌های مشهور دیگری نیز در پاریس واقع هستند که می‌توان از: کاباره پاریس اولمپیا، فولی برگر، بوبینو، کریزی هورس، کلوب رکس، بودابار و کلوب جرج نام برد.

تاریخ این شهر پر است از فرازو نشیب های باورنکردنی. از انقلاب فرانسه گرفته تا جنگ جهانی و دوران باستان. ما در زیر به صورت مختصر تاریخ این شهر را بیان می کنیم.

اولین آثار زندگی و تمدن دائمی در مکان فعلی پاریس و حاشیه آن به ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد. در حدود سال ۴۰۰ میلادی پاریس پایتخت حکومت کلوویس یکم (امپراتور فرانک‌ها) شد. پس از مرگ کلوویس امپراتوری فرانک‌ها به چند قسمت تبدیل شد. در این دوره پاریس پایتخت یکی از این کشورها بود. در قرن نهم میلادی کشور فرانسه مورد هجوم وایکینگ‌ها قرار گرفت اما تنها بخش سمت چپ رود سن پاریس آسیب دید.

با انقلاب صنعتی و ظهور امپراتوری دوم در فرانسه، پاریس بیشترین رشد را در تاریخ خود شاهد بود. در سال ۱۸۴۰ راه‌آهن پاریس به کار افتاد. در زمان ناپلئون سوم و شهرداری بارون هاوسمن تغییرات فاحشی در پاریس رخ داد. خیابان‌های باریک تخریب و به خیابان‌های زیبا و عریض تبدیل شدند. این تغییرات باعث زیباتر و مدرن‌تر شدن پاریس شد. در طول قرن نوزدهم، پاریس چهار دوره میزبان نمایشگاه جهانی بود که در آن کشورهای صنعتی آخرین پیشرفت‌های علمی، صنعتی و هنری خود را به نمایش می‌گذاشتند.



موضوعات: سفر,
[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

شرایط سفر و قیمت تور مجارستان

پنجشنبه 12 آبان 1401
19:02
کبری

مجارستان یکی از کشورهای واقع در اروپای مرکزی است که در زبان انگلیسی به هانگری (Hungary) و در زبان مجارستانی به ماجاراورساگ (Magyarország) به معنای سرزمین مجارها معروف است. این کشور، با پیشینه تاریخی هزار ساله و فراز و نشیب‌هایی که در طول تاریخ طی کرده، از جمله کشورهای مهم اروپای مرکزی به شمار می‌آید و امروزه با استقلالی که در فرهنگ، معماری و آشپزی ایجاد نموده، از جمله کشورهایی است که به تنهایی ارزش بارها سفر کردن را خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم نگاهی به تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و اماکن گردشگری این کشور داشته باشیم و درباره مجارستان، اطلاعات مفیدی را با شما به اشتراک بگذاریم.

درباره تاریخچه مجارستان چه می دانید؟

مجارها اقوامی قبیله‌ای بودند که از آسیای میانه به جلگه دانوب در این منطقه مهاجرت کردند و تاریخ مهاجرت آنان به طور دقیق مشخص نیست؛ اما تخمین دانشمندان با توجه به مطالعات باستان شناسی، این زمان را حدود سال 900 بعد از میلاد می‌داند. پس از آن بعد از حدود یک سده کشمکش‌ها و جنگ‌های پیاپی، ایشتوان یکم یا ایشتوان قدیس در سال 1000 میلادی به عنوان نخستین پادشاه مجارها تاجگذاری کرد تا بدین ترتیب، سرزمین مجارستان به طور رسمی پایه گذاری شود. البته که برای آشنایی با مجارستان و تاریخ پر پیچ و خم آن، می‌توان ساعت‌ها قلم فرسایی نمود و از جنگ‌ها، پستی‌ها و بلندی‌های مختلف آن نوشت؛ اما شاید مهم‌ترین نقطه رشد و توسعه این کشور را بتوان بعد از جنگ جهانی دوم دانست.

در طی جنگ جهانی دوم، مجارستان جزو کشورهایی بود که آسیب‌های فراوانی دید و شمار کشتگان آن بسیار زیاد بود. این کشور همچنین از سوی عثمانی‌ها برای مدتی مورد هجوم قرار گرفت. زمانی نیز تحت سلطه حکومت کمونیسم قرار داشت و از سوی جماهی شوروی با نام جمهوری خلق مجارستان شناخته می‌شد. با همه این اوصاف، آنچه امروز مرزهای مجارستان را تشکیل داده، همان معاهده‌ای است که در سال 1920 بین پادشاهی مجارستان و دولت‌های متفق امضا گردید و به پیمان صلح تریانون معروف است.

این کشور در حال حاضر دارای وسعتی 93 هزار کیلومتری است و جمعیت آن در سال 2019 حدود 9.8 میلیون نفر اعلام گردیده است. مجارستان دارای حکومتی پارلمانی است و شهر بوداپست به عنوان پایتخت سیاسی این کشور شناخته می‌شود. زبان رسمی این کشور مجاری است که از خانواده زبان فین‌واوگری (پرگویش‌ترین زبان اورالی) محسوب می‌شود. نزدیک‌ترین زبان‌ها به این زبان، فنلاندی و استونیایی است.

درباره تاریخچه مجارستان چه می دانید؟

جغرافیا و اقلیم مجارستان

مجارستان از جمله کشورهای اروپای مرکزی در حوضه پانونی است. حوضه پانونی یا حوضه کارپات، حوزه رسوبی پهناوری در جنوب شرقی اروپای مرکزی است که توسط کوه‌های آلپ احاطه شده و رودهای دانوب و تیسا، مهم‌ترین نقش را در تشکیل این جلگه داشته‌اند. به همین سبب این بخش از اروپا را جلگه دانوب نیز می‌نامند. مجارستان از سوی شمال با کشور اسلواکی، از شمال ‌شرقی با اوکراین، از جنوب با صربستان و کرواسی، از شرق و جنوب شرق با رومانی، از جنوب غرب با اسلوونی و از غرب با اتریش دارای مرز مشترک است. در واقع دو رودخانه تیسا و دانوب مجارستان را به سه قسمت مختلف تقسیم می‌کنند.

درباره مجارستان و اقلیم آب و هوایی آن، مشخصاً می‌توان فهمید که به سبب ارتفاع کم این کشور از سطح دریا و قرار گیری آن در منطقه جلگه‌ای، اقلیم قاره‌ای مرطوب و پر باران دارد و میزان اختلاف دمای آن در تابستان و زمستان بسیار زیاد است. مجارستان بهارهایی معتدل و مطبوع دارد و همین آب و هوا و طبیعت زیبا نیز باعث توریست پذیری بالای آن گردیده است. طبق تحقیقات به عمل آمده، مجارستان یازدهمین کشور محبوب گردشگری در اروپا است و سالانه حدود 15 تا 16 میلیون گردشگر از آن بازدید به عمل می‌آورند.

مردم و فرهنگ درباره کشور مجارستان

طبق مطالعات انجام شده، 88% جمعیت این کشور از مجارها تشکیل شده و 12% دیگر ساکنان این کشور رومانیایی‌ها، صرب‌ها، کرووات‌ها، آلمانی‌ها و کولی‌ها هستند. همچنین درباره تبار و نژاد مردم مجارستان، مطالعات ژنتیکی نشان داده‌ است که مجارها فقط ۱۳ درصد از ژن‌های اقوام اورالی دارند. با این اوصاف می‌توان تصور کرد که اغلب جمعیت مجارها همان افرادی هستند که از آسیای میانه هزار سال پیش به این مناطق سفر کرده‌اند. دین رسمی مجارستان مسیحیت است و ۷۰٪ مردم مسیحی کاتولیک و ۲۵٪ دیگر پروتستان هستند.

در مجارستان، فرهنگ‌های مختلفی از اقوام مختلف مردم را شاهد خواهید بود که وجه مشترک همه آن‌ها، میهمان‌نوازی و خوش‌رویی و احترام متقابل است. جالب است بدانید که در شهر یاس برنی مجارستان، مردمی زندگی می‌کنند که تبار و نژاد خود را از یزد ایران می‌دانند. این اقوام از عشایر سکاها هستند که از قرن سیزدهم میلادی در این منطقه ساکن شدند و همچنان نیز در گویش و زبان و فرهنگ آنان، رد پایی از پیشینه ایرانی‌شان دیده می‌شود. در آذر ماه 1386 نیز خواهرخواندگی این دو شهر به سبب پیشینه مشترک تاریخی به صورت رسمی اعلام شد و از شیپور لهل که نماد شهر یاس برنی مجارستان است در میدان آزادی یزد رونمایی گردید. همچنین نماد بادگیر دولت آباد یزد نیز در یکی از میادین شهر یاس برنی در مجارستان نصب شده تا یادبودی از پیوند تاریخی این دو شهر را در حافظه هر دو کشور، نگاه دارد.

اماکن گردشگری کشور مجارستان

اماکن گردشگری کشور مجارستان

یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای مجارستان، پایتخت این کشور یعنی شهر زیبای بوداپست است. بوداپست همچنین با 1.7 میلیون نفر سکنه، پر جمعیت‌ترین شهر این کشور نیز به شمار می‌رود. بنابراین جای تعجب نخواهد بود که بدانیم اغلب جاذبه‌های گردشگری مجارستان در حوالی همین شهر خلاصه شده‌اند. با این وجود، در اینجا برخی از مشهورترین اماکن گردشگری مجارستان را به شما معرفی خواهیم نمود:

  1. قصر بودا

این قصر واقع در قلب بوداپست یکی از زیباترین بناهای مجارستان است که از نظر معماری، همپای کاخ ورسای پاریس است. البته سراسر بوداپست می‌توان جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و تفریحی یافت. اما در ادامه قصد داریم شهرهای دیگر مجارستان را که کمتر به آن‌ها پرداخته شده به شما معرفی نماییم.

  1. دریاچه بالاتون

دریاچه بالاتون، بزرگ‌ترین دریاچه اروپا است که در شیوفُک مجارستان واقع شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهان را در اطراف خود ایجاد می‌کند. سفر به این منطقه به خصوص در فصول گرم، می‌تواند یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطرات مسافران باشد.

  1. شهر تاریخی سوپرون

شهر سوپرون واقع در غرب مجارستان است که در زمان امپراطوری روم بنا نهاده شد و ارزش تاریخی بسیار بالایی دارد. این شهر تنها 8 کیلومتر با مرز اتریش فاصله دارد و تا پیش از سال 1921 نیز جزو اتریش محسوب می‌شد. این شهر موزه‌ای به وسعت یک شهر است که در تمام این قرون، بافت تاریخی قرون وسطی خود را حفظ نموده و پیاده‌روهای آن که از دل کوهستان آلپ گذر می‌کنند، می‌تواند برای هر رهگذری، جذاب باشد.

  1. شهر اِگر

شهر تاریخی اِگر در شمال مجارستان قدمتی به اندازه خود کشور مجارستان دارد. این شهر در قرن دهم میلادی توسط سنت اشتفن (از نخستین پادشاه‌های کشور مجارستان) بنا نهاده شده و همچنان نیز بافت تاریخی و کلیسا و قصر قدیمی خود را با شکوه تمام، حفظ نموده است.

  1. پارک ملی آگتلک

پارک ملی آگتلک یا Aggtelek National Park واقع در شمال مجارستان و در فاصله 3 ساعته از پایتخت این کشور قرار دارد و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری در آن، چشم به راه بازدید کنندگان است. غار استالاکتیک موجود در این پارک، بزرگ‌ترین در نوع خود است و به جز سیاحتی بیاد ماندنی در این غار، در بخش‌های دیگر این پارک حفاظت شده می‌توانید انواع گیاهان و جانوران را نیز از نزدیک ببینید.

پارک ملی آگتلک مجارستان

جاذبه‌های گردشگری که درباره مجارستان می‌توان به آن‌ها اشاره داشت، شامل فهرستی بی پایان است که در این مطلب، نخواهد گنجید. این کشور، یکی از زیباترین کشورهایی است که به خصوص در فصول بهار و تابستان، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در این مطلب کوتاه، سعی کردیم به طور مختصر، به شما در آشنایی با مجارستان کمک کرده باشیم.

برای استعلام قیمت تور مجارستان می توانید به وبسایت های رسمی و معتبر مراجعه کتید

سوالات متداول

  1. بهترین زمان برای مسافرت به مجارستان کدام فصل است؟

مجارستان بهارهایی معتدل و مطبوع دارد و همین آب و هوا و طبیعت زیبا نیز باعث توریست پذیری بالای آن گردیده است.

  1. گردشگرپذیرترین شهر مجارستان کدام است؟

یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای مجارستان، پایتخت این کشور یعنی شهر زیبای بوداپست است.

  1. دین رسمی مجارستان چیست؟

دین رسمی مجارستان مسیحیت است و ۷۰٪ مردم مسیحی کاتولیک و ۲۵٪ دیگر پروتستان هستند.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 17 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

بررسی تور اسپانیا

سه شنبه 10 آبان 1401
0:38
کبری

کشور اسپانیا واقع در جنوب غربی اروپا یکی از زیباترین مقصد های گردشگری است. این کشور با تنوع آب و هوایی از کوههای پوشیده از برف پیرنه تا سواحل آفتابی اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، بناهای تاریخی، شهرهای رویایی و فرهنگی غنی از آداب و رسوم سنتی،جشن های پر شور و غذاهای دلچسب و خوشمزه، مقصدی رویایی برای گردشگران تبدیل است.

شهر Toledo با معماری قرون وسطایی، کلیساهای خیره کننده، کافه های جذاب با شیرینی و غذاهای خوشمزه، شهر ساحلی والنسیا مملو از موزه ها ساختمانهای تاریخی، شهر زیبا و جذاب سویل با ویرانه های رومی، کلیساهای سبک گوتیک، موسیقی و رقص پرشور فلامنکو، موزه پیکاسو در مالاگا تنها بخشی از زیبایی های این کشور گرم و مهربان است.

میانگین هزینه های یک توریست در کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری با مردمانی صمیمی و خونگرم که در ادب و نزاکت در دنیا تک هستند! در این بخش میانگین هزینه های مربوط به اقامت، غذا، حمل و نقل و تفریح در در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

حداقل و حداکثر هزینه تور اسپانیا به ازای هر شب به یورو
حداقل هزینه برای اقامت در بارسلون از شبی 35 یورو در اقامتگاه های مشترک آغاز شده و حداکثر به هتل های لوکس با شبی 250 یورو نیز دیده می شود.

هتل vincci maritimo در حدود 4.1 کیلومتر از مرکز شهر بارسلون فاصله دارد و از شبی 56 یورو آغاز می شود. این هتل 4 ستاره است.

هتل H10 Cubic 4 sup 330 متر از مرکز بارسلون فاصله دارد و هزینه هر شب اقامت از 119 یورو آغاز می شود.

هتل آپارتمان apkeys barcino balmes در حدود 3.9 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و هزینه آن از شبی 173 یورو آغاز می شود.

هتل suizo در حدود 470 متر از مرکز شهر بارسلون فاصله داشته و از شبی 44 یورو هزینه برای آن در نظر گرفته می شود و یکی از پیشنهادات ارزان و مناسب است.

حداقل و حداکثر هزینه هر وعده غذا به یورو
اگر یک رستوران ارزان قیمت انتخاب کنید هزینه هر وعده غذا 10 یورو ارزیابی می شود. در صورتی که یک رستوران میان رده را انتخاب کنید که هزینه 40.00 یورو ارزیابی می شود اما برای دو نفر کافی است.

مثلاً شما برای خرید یک عدد مک دونالد باید 7.50 یورو هزینه در نظر بگیرید. در بارسلونا قیمت غذا معمولاً بین 7 الی 20 یورو ارزیابی می شود و ناهارها از شام ها ارزانتر هستند. شما برای سه وعده غذا در روز در وضعیت متوسط باید 27 یورو هزینه کنید اما مثلاً هزینه صبحانه بسیار ارزانتر است.

مثلاً شما برای خرید یک عدد قرص نام به میزان 500 گرم باید یک یورو پرداخت نمایید.

فیله مرغ به میزان یک کیلوگرم نیز 6 یورو هزینه دارد.

حداقل و حداکثر هزینه حمل و نقل به یورو
قیمت بلیط یک طرفه در اسپانیا برای حمل و نقل عمومی از 1.45 یورو آغاز می شود و بلیط های ماهانه 40 یورو است.

می توانید از تاکسی استفاده کنید که هزینه برای هر یک کیلومتر 1.10 یورو ارزیابی می شود. در این کشور بیشتر از تاکسی برای تردد استفاده می شود. تراموا نیز هزینه 1.20 یورو در نظر گرفته می شود. هزینه مترو از 1 الی 3 یورو آغاز می شود ون های مسافربری نیز وجود دارند که بین 4 الی 9 یورو هستند.

حداقل و حداکثر هزینه تفریح و گردش
باغ وحش بیوپارک والنسیا یکی از بهترین تفریحات اسپانیا است و بلیط ها از 1 یورو الی 8 یورو برای بخش های مختلف تعیین شده است.

ورودی پارک سیتادل شهر بارسلون رایگان است اما دارای یک موزه است که برای ورود به آن باید 2 یورو هزینه کنید.

فستیوال های برج انسانی در کشور اسپانیا از دسته تفریحات رایگان و بی نظیر محسوب می شود.

اسپانیا کشوری بی‌ نظیر است که با داشتن جاذبه ‌های گردشگری فراوان، هر سال گردشگران زیادی را جذب می‌ کند. تور اسپانیا یکی از پرطرفدارترین تورهای جهان است. جزیره‌های توریستی اسپانیا مانند بارسلونا، مالاگا و والنسیا بازدیدکننده ‌های زیادی دارند. سفر با تور اسپانیا برای هر بودجه ‌ای قابل انجام است. با سفر به اسپانیا مراکز تفریحی متنوع، ورزش های آبی، انواع کلیسا و موزه ‌های فراوانی را در این کشور می ‌توان مشاهده کرد.

اسپانیا پس از ایتالیا و چین بیشترین آثار در یونسکو را دارد.

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

در این کشور حمل و نقل عمومی و جابجایی بین شهری به بهترین نحو انجام می ‌شود. خطوط ریلی و اتوبوسرانی در این کشور با بهترین امکانات برای جابجایی در اختیار افراد قرار می ‌گیرد؛ همچنین خطوط هواپیمایی در این شهر طرفداران زیادی دارد. در شهرهایی مانند بارسلونا و مادرید مترو و تراموا در اختیار مردم قرار دارد. هزینه جابجایی با مترو و اتوبوس در اسپانیا ۱ تا ۳ یورو است.

یکی از بهترین راه ‌ها برای گشت و گذار استفاده از دوچرخه است. برای مشاهده موزه ‌ها و سایر جاذبه ‌های گردشگری حدود ۲ تا ۱۴ یورو هزینه نیاز است. اسپانیا کشوری چهار فصل است که در تمام ماه ‌های سال شاهد گردشگران زیادیست که از انواع تور اسپانیا بهره می ‌برند.

یکی از جاذبه ‌های گردشگری در اسپانیا کلیسای ساگراوا فامیلیا می‌ باشد. نام این کلیسا، به معنای خانواده مقدس است. این بنا یکی از بهترین کارهای معمار معروف آنتونی گائودی به شمار می رود. کلیسای ساگراوا فامیلیا در قسمت شمالی بارسلونا قرار دارد و توریست های زیادی را به خود جذب می ‌کند.

یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری کشور اسپانیا ، پارک د لا سیوتادلا است که از زیباترین پارک‌ های جهان می ‌باشد. در این پارک می ‌توان باغ وحش بارسلونا و موزه ‌ی جانورشناسی و پارک پارلمان کاتالونیا را مشاهده کرد.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

معرفی تور مجارستان

شنبه 7 آبان 1401
21:25
کبری

تور کشور مجارستان

آیا می‌دانید تور مجارستان یکی از مناسب‌ترین تورهای گردشگری بوده که شما می‌توانید از آن استفاده نموده بهترین و خاطرات را به جا بگذارید؟ آیا می‌دانید امکان رزرو تور مجارستان ارزان نیز فراهم شده است؟ امکانات تور مجارستان بسیار استاندارد می‌باشد. در متن زیر از جاذبه‌های گردشگری تور مجارستان صحبت می‌نماییم و روش‌های ارزان رزرو این تور را به اشتراک میگذاریم.

معرفی کشور مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی است. این کشور عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. این کشور یکی از کشورهای توریستی بسیار ایده آل در جهان است. کشوز مجارستان در مرکز اروپا قرار گرفته و از این رو دسترسی به آن بسیار آسان است. شهرهای تاریخی این کشور اغلب چشم نواز بوده و شهرهای کوچک آن بسیار ایده آل و قابل قبول است. توجه نمایید که شما می‌توانید با سفر به کشور مجارستان از تمامی زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید.

بزرگ‌ترین دریاچه اروپای مرکزی در کشور مجارستان قرار گرفته است و از این رو دارای بهترین وضعیت گردشگری می‌باشد. این کشور دارای دشتی بسیار بزرگ است و ارتفاعات دیده شده در کشور مجارستان نقش مهمی در جذب توریست به این کشور دارد.

اطلاعات ضروری در تور مجارستان

ساعت رسمی این کشور در مقایسه با تهران دو ساعت و نیم عقب‌تر است. مجارستان از لحاظ زمانی در منطقه UTC قرار دارد. زبانی که در این کشور استفاده می‌شود زبان مجاری می‌باشد. واحد پول در این کشور فورینت بوده که معادل 12/9 تومان می‌باشد.

در این کشور از +۳۶ استفاده می‌شود و شماره ۱۱۲ از دسته شماره‌های چندمنظوره می‌باشد. با شماره‌گیری این شماره می‌توانید از زبان‌های انگلیسی و آلمانی نیز استفاده نمایید. فراموش نکنید که پس از تماس در کمتر از ۳ ثانیه موقعیت مکانی تماس‌گیرنده مشخص خواهد شد.

در صورت استفاده از آمبولانس می‌توانید از شماره ۱۱۴ استفاده نموده و شماره‌ای که برای آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است ۱۰۵ است. شما با استفاده از تور مجارستان و در صورتی که بخواهید در این کشور رانندگی نمایید می‌بایست از سمت راست استفاده نمایید. بهترین فرودگاه در تور مجارستان فرودگاه بین‌المللی بوداپست بوده و از دیگر فرودگاه‌های معتبر می‌توان به فرودگاه دبرسن اشاره نمود.

وضعیت آب‌وهوایی در تور مجارستان

اگر می‌خواهید از تور مجارستان استفاده نمایید و در واقع به این کشور سفر نمایید می‌بایست این کشور را در فصل‌های مختلف به دقت شناسایی نمایید. کشور مجارستان دارای دمایی متغیر است. در واقع در این کشور دما از ۲۰- تا ۴۰ درجه در گردش است. شاید هرگز نتوان به دقت تشخیص داد که بارش باران در چه زمان‌هایی در این کشور دیده شود، این موضوع به دلیل آب‌وهوای قاره‌ای مجارستان می‌باشد. از روزی را با گرمای داغ شروع نمایید احتمال اینکه در نهایت وزش بادی شدید پیش روی شما باشد بسیار زیاد است.

توجه نمایید که در این کشور میزان بارندگی در قسمت‌های غربی بسیار بیشتر از سایر قسمت‌ها می‌باشد. در فصول کم بارش امکان خشکسالی در این کشور وجود دارد. دشت بزرگی در این کشور دیده می‌شود که دارای جو آب‌وهوایی نامنظم می‌باشد. تور مجارستان در فصل‌های بهار و پاییز بسیار عالی می‌باشد زیرا در این فصل‌ها هوا بسیار مطبوع و ملایم است. زمستان مجارستان سرد و یخبندان است.


موضوعات: سفر,گردشگری,
[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با قیمت تور مادرید 1401

دوشنبه 17 مرداد 1401
17:46
کبری

قیمت تور مادرید 1401 در سفر سفر رز آبی



اسپانیا با قدمت دیرینه خود مکانی باشکوه برای لذت بردن از معماری های خلاقانه و مجلل است. یکی از بخش های دیدنی در سفر به اسپانیا، سفر به مادرید اسپانیا است. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از بناهای باشکوه و طبیعت دل نشین و مردمان خونگرم آن راهی این دیار می شوند. اگر شما هم دوست دارید در سفر بعدی به این شهر دوست داشتنی بروید بهتر است با هزینه سفر به اسپانیا با تور آشنا شوید.

سفر به اسپانیا با تور یکی از روش های مجذوب نماینده برای سفری با خیال آسوده است. تنها کافی است به وسیله یک آژانس مسافرتی معتبر اقدام به تهیه تور اسپانیا کنید و پس از طی مراحل آماده سازی ویزا و سفارت، راهی مادرید شگفت انگیز شوید. به همین منظور، بهتر است پیش از سفر هزینه سفر به اسپانیا با تور را برآورد نموده و با یک حساب درست راهی سفر رؤیایی به اسپانیا شوید.

تاریخ شهر مادرید اسپانیا

اگر اهل موسیقی باشید، حتماً نام انریکه ایگلسیاس را شنیده اید؛ هنرمند و خواننده برجسته اسپانیایی که متولد شهر مادرید است. مادرید مرکز خودمختار کشور اسپانیا است که از نظر وسعت، سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می آید. تاریخ پرفرازونشیب اسپانیا، اماکن دیدنی بسیاری را از دوران قرون وسطی، زمان حاکمیت اعراب مسلمان بر اسپانیا و دوران رنسانس و حتی دوران نئوکلاسیک در گوشه گوشه این کشور مجذوب نماینده به جای گذاشته است. در مورد دوران پیش از سلطه مسلمانان بر اسپانیا، اطلاعات دقیقی در مورد ساکنین این منطقه وجود ندارد. بااین حال، نشانه های فراوانی از هفت قرن حکومت مسلمانان بر شهر مادرید و دیگر شهرهای اسپانیا را به وفور می توان دید.

پس از بیرون رانده شدن مسلمانان از مادرید در سال 1032 میلادی به وسیله نیروهای پادشاه کاستیا و لئون، مسیحیان بر این شهر حکومت خود را شروع کردند و بناهای متعدد و کلیساهای بزرگی را برپا ساختند. به همین خاطر، سفر به مادرید اسپانیا و بازدید از بناهای مجلل و باعظمت آن، همانند خوابی رؤیایی است.

نام مادرید از کجا می آید؟

در زمانی که اسپانیا به وسیله حکمرانان مسلمان اداره می شد، بناهای مجلل و فاخری در شهرهای مختلف آن ساخته شد؛ ازجمله این موارد می توان به کاخ و ارگ کوچک المدینه که در مکان فعلی کاخ سلطنتی مادرید قرار گرفته است، اشاره نمود. به دلیل مجاورت این کاخ با رودی که به نام میرا (به معنی سرچشمه و مادر) شناخته می شد، مادرید امروزی پدید آمد.

برترین زمان سفر به مادرید چه زمان است؟

شهر مادرید با آب وهوای معتدل خود در فصول مختلف سال پذیرای میهمانان و گردشگران بسیاری است؛ گاهی اوقات تعداد مسافران در این شهر از مردم خود مادرید بیشتر می گردد. برترین زمان برای لذت بردن از طبیعت و آب وهوای معتدل مدیترانه ای در اسپانیا، فصل بهار و پاییز است. در این موقع از ایام سال، اندازه رطوبت هوا به کمترین میزان خود می رسد و میانگین دما به حدود 13 درجه سانتی گراد بالای صفر می گردد.

قیمت تور مادرید 1401 در آژانس رز آبی

اگر شیفته تجربه ای منحصربه فرد هستید و می خواهید یک خاطره فراموش نشدنی از سفر داشته باشید، بهتر است تور اسپانیا را تجربه کنید. یکی از تورهای پرطرفدار تور بارسلون مادرید است. به این ترتیب شما می توانید چند شب را در شگفت انگیزترین شهرهای اسپانیا بگذرانید. قیمت تور مادرید 1401 بارسلونا و مادرید با در نظر گرفتن 6 شب اقامت در هتل چهار ستاره catalonia diagonal centro بارسلون و eurostars madrid gran via مادرید به همراه بیمه مسافرتی، خدمات ویزای شینگن، ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری در بارسلون برابر با 1390 یورو می باشد.

بااین حال اگر دوست دارید مدت زمان بیشتری را در شهر بارسلون بگذرانید، می توانید اقدام به رزرو تور اسپانیا بارسلونا کنید. قیمت تور اسپانیا بارسلونا برای 5 روز اقامت در هتل catalonia diagonal centro به همراه بیمه مسافرتی، ویزای شینگن، ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری، 890 یورو است. در صورت تمایل برای اقامت در هتل لوکس catalonia rambals هزینه تور اسپانیا بارسلونا با پرواز قطری 990 یورو می گردد.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

سفر با تور بارسلونا رز آبی و بازدید از بارسلونا

پنجشنبه 13 مرداد 1401
7:54
کبری

سفر با تور بارسلونا رز آبی در تور اسپانیا


یکی از شهرهای مهم کشور اسپانیا، شهر بارسلونا است که یکی از برترین مقصدهای گردشگری جهان است. اگر قصد سفر به شهر بارسلونا را دارید این نکات را قبل از سفر بخوانید.

نکات خواندنی در مورد شهر بارسلونا و سفر به آن

شهر بارسلونا یکی از مقصدهای پرطرفدار در اسپانیا و حتی قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود. این شهر که مرکز منطقه‌ی خودمختار کاتالونیا نیز به شمار می‌رود، با توجه به جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود پذیرای گردشگران بسیاری است. از طرفی باشگاه ورزشی فوتبال این شهر، بر جذابیت‌های آن افزوده است و علاقمندان را از اقصی نقاط کره‌ی خاکی به بارسلونا می‌کشاند.

به هر ترتیب، در این مقاله به برخی از قوانین و نکات مورد نیاز برای سفر به این شهر، پرداخته‌ایم.

آب و هوای مطلوب در بیشتر روزهای سال

به طور کلی آب و هوای بارسلونا مدیترانه‌ای است؛ با تابستان‌هایی نسبتا گرم و زمستان‌هایی همراه با بارش. همین امر موجب شده است که شرایط جوی معتدلی در این شهر برقرار شود. قبل از هر چیزی، توصیه می‌شود در سفر به این شهر همیشه لباس گرم همراه خود داشته باشید.

پیروی این شرایط می‌توان گفت، این شهر در تمامی روزهای سال از آب و هوای مطلوبی جهت گشت و گذار برخوردار است؛ اما اگر مایل به آب‌تنی در سواحل زیبای آن هستید، طی ماه‌های خرداد تا شهریور و اگر قصد اسکی در کوه‌های آن را دارید، ما بین ماه‌های آذر تا فروردین، به این منطقه سفر کنید.

در غیر این صورت از آنجایی که در ماه‌های دیگر گردشگران کمتری به این شهر سفر می‌کنند و هزینه‌های سفر و خرج‌های به مراتب پایین‌تر آن، می‌توانید سفر به‌صرفه‌تری را در خارج از این ماه‌ها داشته باشید.

با زبان بی زبانی!

همان‌طور که اشاره شد شهر بارسلونا مرکز منطقه‌ی خودمختار کاتالونیا در شمال کشور اسپانیا است. مجموعه شهرهایی که این منطقه را تشکیل می‌دهند، از زبان و فرهنگ خاص خود برخوردار هستند. از طرفی از آنجایی که زبان‌های اسپانیایی و کاتالونیایی در مدارس این شهر تدریس می‌شوند، مردم بارسلونا به هر دوی این زبان‌ها صحبت می‌کنند. خوب است بدانید که زبان این منطقه، تفاوت‌های زیادی با زبان اسپانیایی دارد و بیشتر به زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی شباهت دارد.

زبان انگلیسی نیز کم و بیش در بین مردم بارسلونا به خصوص جوان‌ترها صحبت می‌شود. به هر ترتیب با دانستن زبان انگلیسی و اندکی اسپانیایی در این شهر به مشکلی بر نخواهید خورد.

محل اقامت مناسب را برای سفر با تور بارسلونا رز آبی انتخاب کنید

بهترین منطقه برای انتخاب هتل یا محل سکونت در سفر با تور بارسلونا رز آبی ، در نزدیکی میدان مرکزی شهر و قسمت قدیمی آن است. در این محل‌ها علاوه بر نزدیکی به بناهای قدیمی و تاریخی شهر، به سواحل و فروشگاه‌های اصلی نیز دسترسی مطلوبی خواهید داشت.

ساعات کاری را در نظر بگیرید

برای سفر به هر منطقه‌ای لازم است از ساعات کاری آن مطلع شوید. مردم بارسلونا، در حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر نهار خود را صرف می‌کنند. این در حالی است که شام از ساعت ۹ به بعد صرف می‌شود. در نتیجه اگر قصد خوردن شام در ساعت ۷ را داشتید، بدانید که ممکن است رستوران مورد نظر باز نکرده باشد!

یکی دیگر از نکاتی که باید در سفر به این شهر به یاد داشته باشید این است که خریدهای خود را به آخر هفته موکول نکنید. بارسلونا شهری است که کماکان به سنت‌های خود پایبند است و در روزهای یکشنبه که روز تعطیل آن‌ها محسوب می‌شود، اکثر قریب به اتفاق فروشگاه‌ها تعطیل هستند. تنها برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها درب خود را در این روز، به روی مشتریانشان باز می‌کنند. در نتیجه از فعالیت یا عدم فعالیت مقصد خود در این روز باخبر شوید.

جیب‌برها منتظر غفلت شما هستند

یکی از مواردی که احتمالا در رابطه‌اش شنیده‌اید، جیب‌بری در این شهر است. بارسلونا شهر بسیار شلوغی است. این شلوغی با هجوم گردشگران طی ماه‌های خرداد تا شهریور بیشتر هم می‌شود. این موقعیت شرایط مناسبی را برای دزدان و جیب‌برها فراهم می‌کند. تنها راه برای پیشگیری از چنین حوادثی مراقب بودن و حواس جمع بودن در رابطه با کیف‌ها و وسایل شخصی است.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

بررسی مفید تریدر

دوشنبه 10 مرداد 1401
7:26
کبری

آشنایی با مفید تریدر


مفید تریدر (MofidTrader) نام سامانه‌ای حرفه‌ای در حوزه معاملات بورس است که ازسوی کارگزاری مفید ساخته و ارائه شده است. مفید تریدر نسخه بومی شده نرم افزار نرم افزار متاتریدر5 است و تحت لیسانس و پشتیبانی شرکت MetaQuates به بازار سرمایه ایران معرفی شده است. مفید تریدر یکی از با سابقه‌ترین و محبوب‌ترین سامانه‌های معاملاتی در سراسر جهان به شمار می‌رود تا حدی که بسیاری از کارگزاران مطرح بازارهای سهام و کالا در سراسر جهان در کنار پلتفرم‌های اختصاصی خود ناچار به ارائه پلتفرم متاتریدر شده‌اند و در ایران نیز مفید تریدر توسط بسیاری از سهامداران خرد و کلان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ویژگی‌ها و امکانات مفید تریدر:


- مجهز به مجموعه کامل ابزارهای تحلیل تکنیکال

- دسترسی به گسترده ترین مجموعه قیمت‌های بازارهای داخلی و جهانی

- ارسال انواع سفارش های خرید و فروش به صورت مستقیم و شرطی

- مشاهده موقعیت های معاملاتی، سابقه سفارشات و نمایش پرتفوی در مفید تریدر


نحوه فعال سازی حساب مفید جهت استفاده از نرم افزار تحلیل تکنیکال مفید ترید

سامانه معاملاتی «مفید تریدر» (MofidTrader) نسخه بومی شده نرم افزار «متاتریدر5» می‌باشد که توسط شرکت کارگزاری مفید به بازار سرمایه ایران معرفی شده است. این سامانه یکی از با سابقه‌ترین، کاربردی ترین و محبوب‌ترین سامانه‌های معاملاتی در سراسر جهان به شمار می‌رود.

در روز گذشته 1400/2/17 نرم افزار مفیدتریدر در دریافت دیتا و بروزرسانی دچار مشکل شد. پس از پیگیری متوجه شدیم که جهت استفاده از این نرم افزار باید در کارگزاری مفید حساب داشته باشید، دریافت حساب به صورت رایگان و در چند دقیقه انجام میشود.

ممکن است بپرسید آیا ملزم به انتقال سهم و انجام معامله در پرتفوی مفید هستیم ؟ لازم به ذکر است که الزامی به انجام معامله در پرتفو مفید نمیباشد.

در این مقاله قصد داریم نحوه فعال سازی حساب مفید تریدر را به شما آموزش دهیم ،

اگر حساب ندارید بخش دریافت حساب مفید را مطالعه کنید و مراحل را تا دریافت حساب گام به گام طی کنید

اما اگر حساب مفید دارید نیازی به دریافت حساب نیست، از مرحله اول عبور کنید و سریعا سراغ مرحله دوم بروید.

1- دریافت حساب مفید:

  • ایتدا وارد سایت افتتاح حساب مفید به آدرس روبرو شوید https://reg.emofid.com/ تا به صورت غیر حضوری حساب خود را ایجاد کنید .

شماره تلفنی که با آن در سجام ثبت نام کرده اید وارد کنید.

  • در این مرحله کد تاییدی که به تلفن همراه شما ارسال شده است وارد کنید .
  • در این قسمت اطلاعات خود را تایید کنید .
  • اطلاعات را تایید کنید.

مراحل دریافت کد با موفقیت انجام شد ، بعد از گذشت 5 روز کاری حساب شما فعال خواهد شد .

2- مراحل دریافت نام کاربری جهت استفاده از نرم افزار تحلیل تکنیکال مفید تریدر :

جهت دریافت نام کاربری باید حساب مفید داشته باشید . اگر چنانچه حساب مفید ندارید ابتدا مرحله یک که در بالا توضیح داده شد را طی کنید بعد از دریافت کد این مرحله را

مطالعه کنید.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

قیمت تور زوریخ چگونه است ؟

يکشنبه 9 مرداد 1401
23:08
کبری

راهنما سفر به زوریخ و آشنایی با قیمت تور زوریخ


زوریخ که بزرگترین و نیز پُر جمعیت ترین شهر کشور سوئیس به حساب می آید، در کنار دریاچه زوریخ و در شمال مرکزی این کشور قرار دارد. این شهر به عنوان مرکز مالی سوئیس شناخته می شود و بیشتر شرکت های ملی و بین المللی، اقتصادی، تجاری، مالی و همچنین مراکز بورس در این شهر قرار دارند. دومین مرکز توسعه و پیشرفت شرکت گوگل نیز در این شهر واقع شده است.


با اندکی مطالعه می توان دریافت که زوریخ از بسیاری از جهات یکی از مهم ترین شهرهای دنیا محسوب می شود، وجود مقر اصلی فدراسیون فوتبال (فیفا)، مقر سازمان ملل متحد، سازمان صلیب سرخ جهانی و 150 سازمان بین المللی دیگر باعث شده است تا برخی از رسانه ها این شهر را مرکز دنیا بنامند.



آب و هوا

آب و هوای زوریخ، آب و هوای قاره ای و مرطوب است که چهار فصل مجزا دارد. وزش باد در این منطقه هم از غرب و هم از شرق یا شمال شرق وجود دارد که کوهستان های مجاور نقش بسیار مهمی در ایجاد این بادها ایفا می کنند.


متوسط درجه حرارت در سردترین روزهای سال در ماه ژانویه با 0.5 درجه سانتیگراد و متوسط درجه حرارت در گرمترین روزهای سال در ماه ژوئیه با 17.5 درجه سانتیگراد است. در فصل های بهار و پاییز هوا خوب بوده و از خنکی مطبوعی برخوردار است.


زوریخ یکی از شهرهایی است که در سطح جهان برنامه های خاصی را برای پاکیزه نگه داشتن آب و هوا پیگیری می کند که می توان به ضدعفونی و پاکسازی بیمارستان های عمومی شهر، گسترش شبکه مسیر دوچرخه، تحقیق و بررسی پروژه های تجدیدپذیر انرژی و ایجاد مسیرهایی برای سرعت بسیار بالا و… اشاره نمود.


موقعیت جغرافیایی

شهر زوریخ 408 متر بالاتر از سطح دریا و در کنار دریاچه زوریخ قرار گرفته است و رودخانه لیمات از بخش قدیمی این شهر می گذرد. وجود کوهستان های بلند و حضور این رودخانه باعث شده است تا این شهر چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی داشته باشد. همانگونه که پیش از این ذکر شد، زوریخ در شمال مرکزی سوئیس قرار گرفته و نزدیک به 30 کیلومتری شمال رشته کوه های آلپ واقع شده است و به جز این، کوه های پُر برف جنگل های انبوه آن را احاطه کرده اند.


هزینه اقامت در زوریخ و قیمت تور زوریخ

برای یک تخت در اتاقی ۶ تخته در هاستل در حدود ۵۰ فرانک برای هر شب باید هزینه کنید. ممکن است بتوانید اتاق خصوصی در هاستل به قیمت ۹۰ فرانک بیابید اما معمولا هزینه اقامت در یک اتاق خصوصی بیش از ۱۲۰ فرانک است. هاستل‌ها به طور معمول ارائه می دهد وای-فای و صبحانه رایگان ارائه می‌دهند.

قیمت یک شب اقامت در یک هتل ارزان دو ستاره در یک اتاق دو تخته از حدود ۹۰ فرانک شروع می‌شود. با این میزان هزینه هتل شما تنها دارای امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی اختصاصی، وای-فای رایگان و تلویزیون است. در Airbnb، اتاق‌ در خانه‌های مشترک به قیمت حدود ۲۰ فرانک برای هر شب پیدا می‌شود. اجاره کل خانه به‌طور متوسط از حدود ۵۰ فرانک در هر شب شروع می‌شود.

مطمئنا با سرویس کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. با استفاده از آن می توانید در خانه‌های مردم محلی و به‌صورت رایگان اقامت داشته باشید. این روش یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه جویی در هزینه ها قیمت تور زوریخ است است. از آنجا که تعداد مسافرانی که از این سرویس استفاده می‌کنند بسیار زیاد است، سعی کنید درخواست‌ خود را از مدت‌ها قبل برای میزبان ارسال کنید.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله برترین ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]