فرایند خرید ارز دیجیتال

دوشنبه 25 اسفند 1399
1:01
کبری

احتمالاً شما هم تاکنون نام ارزهای دیجیتال را شنیده‌اید و ممکن است بعد از آگاهی نسبت به مزایای سرمایه‌گذاری در این زمینه قصد داشته باشید تا وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. ازاین‌رو در این مقاله سعی داریم بررسی کوتاهی روی انواع ارزهای دیجیتال آینده دار داشته باشیم. در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتال مختلفی در این لیست می‌توانند حضور داشته باشند و ما تنها به معرفی تعداد کوتاهی بسنده کردیم.

کدام ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت انتخاب کنیم؟

افراد زیادی مایل هستند که مرجع مناسبی پیدا کنند تا ارز دیجیتال آینده داری را برای سرمایه‌گذاری به آن‌ها معرفی کند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که هیچ راهنمای دقیقی برای انتخاب بهترین ارز آینده دار وجود ندارد اما با شناخت نقاط قوت و ضعف، آگاهی از حجم معاملات و پیشینه می‌توان در فرآیند خرید ارز دیجیتال ، با ریسک کمتری سرمایه‌گذاری انجام داد.

1- بیت کوین، از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

کاملاً طبیعی است که بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال آینده دار در این مقاله حاضرشده باشد. مهم‌ترین و واضح‌ترین نکته‌ای که درباره ارز دیجیتال بیت کوین وجود دارد این است که سهم زیادی از بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر مربوط به این ارز است.

با توجه به حجم معاملات بالا، شناخته‌تر شدن این ارز و همچنین تاریخچه آن، قطعاً می‌توان به‌عنوان انتخابی مناسب روی آن حساب باز کرد. اگر قصد دارید تحقیقات خود را درباره این ارز دیجیتال افزایش دهید و با روند قیمت و حجم معاملات آن آشنا شوید می‌توانید به صفحه آشنایی و خرید بیت کوین مراجعه کنید.

2- ریپل، ارز دیجیتال آینده دار مناسب تراکنش در دستگاه‌های مالی دنیا

ریپل به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شبکه‌های تبادل انواع تراکنش مالی شناخته می‌شود که برتری خاصی نسبت به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارد. منظور از برتری ریپل این است که بسیاری از بانک‌ها و سیستم‌های مالی دنیا این شبکه و همچنین ارز دیجیتال آن (XRP) را انتخاب می‌کنند.

البته که تعداد دستگاه‌های مالی که قصد استفاده از این شبکه را دارد نیز در حال گسترش است و همین مورد می‌تواند ریپل را به‌عنوان انتخابی مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و آینده دار تبدیل کند.

مهم‌ترین نقطه مثبت ریپل که باعث محبوبیت آن شده است، سرعت بی‌نظیر انجام تراکنش‌هاست که نسبت به ارزهای دیگر برتری بالایی دارد. همچنین امنیت این ارز به‌گونه‌ای است که بسیاری از نگرانی‌ها را در این میان از بین خواهد برد. ازاین‌رو می‌توان ریپل را ارزی مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت دانست. بااین‌حال بازهم نیاز به تحقیقات بیشتر و مقایسه این ارز با سایز ارزهاست. برای خرید این ارز دیجیتال می توانید به سامانه نوبیتکس مراجعه کنید.

3- اتریوم، محبوب‌ترین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین برای سرمایه‌گذاری

بعد از بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال ازنظر حجم معاملات و خریدوفروش، اتریوم است. با توجه به دوشاخه شدن ارز دیجیتال اتریوم و توافق توسعه‌دهندگان برای این تصمیم، می‌توان ساده‌تر شدن فرآیند استفاده از اتریوم را پیش‌بینی کرد و همین مورد باعث محبوب شدن ارز اتریوم خواهد شد.

قطعاً بعد از اعمال تصمیمات جدید بر بستر ارز اتریوم شاهد تغییراتی در بازار این ارز خواهیم بود. در حال حاضر هم اتریوم به‌عنوان ارزشی محبوب میان کاربران شناخته می‌شود و با توجه به نمودار قیمتی این ارز می‌توان به‌خوبی متوجه این موضوع شد. برای آشنایی بیشتر و خرید این ارز دیجیتال می‌توانید به انواع صرافی‌های آنلاین نظیر نوبیتکس مراجعه کنید و این ارز را تهیه کنید.

4- ارز دیجیتال نئو، ارزی کدباز با آینده روشن

نئو به‌عنوان اولین ارز دیجیتال چینی به‌صورت کدباز ارائه عرضه‌شده است و سرعت بسیار بالایی در معاملات دارد. به‌صورت کلی نئو یک پلتفرم و شبکه گسترده است که واحد ارزی آن تنها جزئی از این شبکه محسوب می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که این ارز را به‌عنوان انتخابی مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل می‌کند این است که در حال حاضر نسخه سوم نئو تا سال میلادی آینده عرضه می‌شود. به همین دلیل به‌سادگی می‌توان متوجه شد که نئو می‌تواند ارزی مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

5- تزوس، پلتفرم خود اصلاحگر با سرعت فوق‌العاده توسعه و رشد

از مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت تزوس میان کاربران شده است می‌توان به قابلیت خود اصلاحگر بودن اشاره کرد. منظور از خود اصلاحگر بودن ارز دیجیتال تزوس این است که تمامی افراد سهام‌دار در این بلاک چین، باهدف ارتقا و ایجاد تغییرات مثبت می‌توانند نظرات خود را اعمال کنند. درنهایت با توجه به نتیجه رای شرکت‌کنندگان این بلاک چین، تغییرات احتمالی، اعمال می‌شود.

ویژگی‌های مثبت این ارز دیجیتال که آن را به انتخاب اول بسیاری از سرمایه‌گذاران تبدیل کرده ، سرعت‌بالا در توسعه، ثبات تیمی و همچنین قراردادهای هوشمند و بررسی رسمی است.

6- ترون، ارز دیجیتالی که در زمانی کم، بسیار محبوب شد!

ترون به عنوان یک ارز دیجیتال بر بستر فناوری بلاک چین با بیشترین سرعت و کمترین هزینه نسبت به بیت کوین و اتریوم موفق شده تا اکنون در لیست محبوب ترین ارزهای دیجیتال قرار بگیرد. نظرات متفاوتی درباره آینده ترون وجود دارد و آنچه به خوبی پیداست، استقبال مردم از این ارز دیجیتال است. واحد اختصاری ارز دیجیتال ترون TRX است. جالب ترین نکته ای که درباره ی ترون وجود دارد تفاوت اساسی آن با ارزهای دیگر مانند بیت کوین و اتریوم است. این ارز دیجیتال مبتنی بر ماینینگ و الگوریتم اثبات سهام نیست بلکه از الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده استفاده می کند تا شانس تمامی افراد برای موفقیت در سرمایه گذاری یکسان شود.

رشد قیمت ترون از مواردی بود که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. در ابتدای زمان عرضه این ارز دیجیتال که سپتامبر 2017 بوده است، قیمت آن تنها 0.002 دلار بود اما در ژانویه 2018 این رقم به 0.30 دلار رسید. همین رشد بسیار خوب قیمت در چندین ماه، نظرات بسیاری به ترون جلب کرد.

7- چین لینک، ارز دیجیتال محبوب با رشد عالی قیمت!

چین لینک یکی از ارزهای دیجیتال است که رشد قیمت آن باعث شده تا توجه افراد زیادی به خود جلب کند. چین لینک به عنوان یک شبکه اوراکل غیر متمرکز معرفی شده است و تاکنون به پروژه هایی نظیر سینتتیکس (Synthetix) و آوی (Aave)، اوراکل ارائه کرده است. به صورت کلی با توجه به استقبال بسیاری از سرمایه گذاران از این ارز دیجیتال، شاهد محبوبیت بیشتر آن هستیم.

منبع: nasim.news


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تفاوت باینری آپشن با فارکس

شنبه 9 اسفند 1399
3:26
کبری

بورس فارکس چیست؟

آن یکی از بزرگ ترین بازارهای مالی جهانی است که در کارگزاری های آن، جفت ارزها، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و بسیاری از دارایی های دیگر مورد معامله قرار می گیرند. بورس فارکس مزیت های زیادی دارد از جمله این که:

· نقدشوندگی بالایی دارد و شما هر زمانی که بخواهید، می توانید به نقدینگی برسید.

· دامنه نوسانات قیمتی محدودیتی ندارد؛ مثلا قیمت می تواند در یک روز تا 20 درصد هم پایین بیاید.

· راکد شدن یا توقف معاملات در در فارکس معمولا اتفاق نمی افتد. پس سرمایه ی شما مدام در حال گردش است.

· کارگزاری های فارکس به شما تا 50 برابر دارایی تان اعتبار می دهند.

· معاملات 24 ساعته باعث می شود تا شما فرصت بیش تری برای انجام معاملاتتان داشته باشید.

· فارکس، برای کسانی که می خواهند در کوتاه مدت، نوسان گیری کنند و سود بالایی به دست آورند بسیار جذاب است.

باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن یک شکل معامله در بازارهای سرمایه جهانی است. این معامله بین دو ارز یا طلا، ارز و نفت است.

در این جا باید بین دو گزینه ی بله یا خیر، یکی را انتخاب کنید. پیش بینی شما منجر به انتخابتان خواهد شد.

این معامله مثل یک بازی است؛ حالا یا شما برنده می شوید و یا می بازید.

یعنی در باینری آپشن شما باید در زمان معینی که مدت آن هم محدود است، پیش بینی کنید ارزش مثلا آن جفت ارزها بالا می رود یا خیر؟

مسلما با تحلیل درست، سود خوبی عایدتان می شود. اما اگر تحلیل اشتباه کنید نه تنها هیچ سودی عایدتان نمی شود بلکه همه ی سرمایه ای که در این معامله گذاشته اید را از دست می دهید.

در این جا برای انجام هر معامله تان باید مبلغی را به اختیار مشخص کنید؛ به عنوان مثال شما می گویید تا 4 دقیقه دیگر فلان جفت ارزی در فلان نقطه با فلان قیمتی قرار می گیرد.

قبل از انجام این معامله میزان مبلغ برای شروع معامله را خودتان 100 دلار می گویید. بعد معامله صورت می گیرد.

دلفین وست: تفاوت فارکس و باینری آپشن

بررسی تفاوت های آن دو به شما کمک خواهد کرد تا بازار مناسب با سبک معاملاتی و رفتاری خود را پیدا کنید.

از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سودآوری

سودآوری در فارکس تا وقتی که شما معامله ای را نبندید ادامه دارد.

میزان آن سود هم می تواند در فارکس بیش تر از مبلغ ضرر کردنتان باشد.

اما در باینری آپشن میزان سودآوری که حد محدودی است به مبلغی که شما برای معامله تعیین کردید، بستگی دارد. همیشه هم میزان این سود شما کم تر از ضررتان است.

طبق بررسی های تیم سرمایه گذاری دلفین وست اگر برای خریدی مبلغ 100 دلار در نظر بگیرید. همان موقع که خرید را می زنید 100 دلار از حسابتان برداشته می شود.

حالا اگر درست پیش بینی کرده باشید حدود 171 دلار به حسابتان می آید که در حقیقت 100 دلار آن قبلا از حسابتان کسر شده بود و فقط 71 دلار سودتان می شود.

اگر هم حدس اشتباه بزنید، سودی نمی کنید و کل آن 100 دلار از دست می رود.

مدت زمان

در معامله های باینری آپشن، محدودیت زمانی وجود دارد؛ یعنی شما نمی توانید در هر زمانی که می خواهید برای خرید یا فروش اقدام کنید.

دلیلش هم این است که در این بازار، هر معامله ای تاریخ انقضایی دارد و در صورتی که وقت آن بگذرد و شما هنوز جواب بله یا خیر را نداده باشید، معامله تان را باخته اید.

اما در فارکس این گونه نیست. محدودیت زمانی در این بازار معنایی ندارد؛ چون معاملات در آن 24 ساعته انجام می شود.

این مزیت بسیار عالی سبب شده که تریدرهای بسیاری به این بازار جذب شوند.

میزان ریسک

میزان ریسک در باینری آپشن کم تر از فارکس است؛ چون مقدار زیادی از ریسک های معاملات شما توسط بروکرها گرفته می شود.

این بروکرها نمی گذارند که شما به طور کامل ضرر کنید. یعنی شما می توانید پیش از تمام شدن وقت معامله، ضررش را کاهش دهید. اما در فارکس چنین آپشنی وجود ندارد.

شما در بازار فارکس تا آخرین لحظه هم نمی دانید که چقدر ضرر خواهید کرد.

تنوع قرارداد

در فارکس فقط یک قرارداد ما به التفاوت وجود دارد. قراردادی که معروف به CFD است.

یعنی زمانی که قیمت جفت ارز خریداری شده توسط شما افزایش می یابد، شما به میزان ما به التفاوت قیمت خرید و قیمتی که الآن افزایش یافته (همان قیمتی که معامله های جدید با آن انجام می شود) سود خواهید کرد.

اما در باینری آپشن این چنین نیست. در این بازار قراردادهای متنوعی وجود دارند که در ادامه به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره می شود.

منبع


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها چیست؟

يکشنبه 26 بهمن 1399
23:18
کبری

افزایش سرمایه از طریق محل تجدید ارزیابی دارایی ها یکی از ۴ نوع روش افزایش سرمایه در بازار سرمایه داران است. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها مربوط به سرایه هایی مثل زمین، خانه، ماشین و … است که توسط شرکت آن ها را ارزیابی می کنند. هنگامی که این موارد را ارزیابی می کنند ارزش آن ها در شرکت ترازنامه به روز رسانی می شود. با این حساب معادله حسابداری نباید هیچ گونه تغییری در ترازنامه ایجاد کند به همین دلیل شرکت باید سرمایه را افزایش دهد تا معادله تغییری نکند. در روش افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها هیچ پولی وارد شرکت نمی شود فقط در صورت حساب های مالی شرکت یک نوع عملیات حسابداری انجام می شود. در این روش با وارد شدن تعداد سهام هیچ تغییری در ارزش سهام ایجاد نمی کند و فقط با افزایش تعداد سهام، قیمت سهام ها کم می شود و تغییری در دارایی صورت نمی گیرد تا در معادله تغییری صورت نگیرد.

مراحل افزایش سرمایه در بورس

زمانی که یک شرکت تصمیم به افزایش سرمایه بگیرد باید یک جلسه به تصمیم هیئت مدیره تشکیل دهند و تمام کسانی که در این شرکت سرمایه دارند شرکت کنند تا بتوانند از تغییرات آگاه شوند. سپس طبق مشورت ها و نظر هیئت مدیره مقدار افززایش سرمایه و نوع آن را در مجمع عمومی قوق العاده مشخص و تعیین می کنند سپس آن را به سازمان اوراق بهادار در بورس ارسال می کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. هنگامی که آن را بررسی کردند و مورد تایید قرار گرفت در سایت اصلی سازمان به نمایش گذاشته می شود و در روزنامه آن را اعلامیه می کنند. در این حالت است که افزایش سرمایه تصویب و اجرایی می شود.

انواع افزایش سرمایه

افزایش سرمایه در شرکت های سرمایه گذاری معمولا به ۴ صورت انجام می شود. هر کدام از این نوع روش ها برای یک شرکت خاص متناسب با دستورالعمل کاری که دارد مناسب است. نوع اول افزایش سرمایه از طریق محل اورده نقدی است. دومین نوع افزایش سرمایه از طریق سود انباشته است. سومین نوع افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها است و نوع چارم افزایش سرمایه از طریق صرف سهام انجام می پذیرد.

شما می‌توانید سوالات تخصصی مربوط به بورس را در صفحه آموزش بورس دلفین وست از متخصصین این مجموعه بپرسید. این مجموعه انواع آموزش ها و دوره های بورس و فارکس را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

قیمت سهم بعد از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی

همان طور که گفته شد با افزایش تعداد سهام به روش تجدید ارزیابی قیمت سهام ها کاهش می باند چون تعداد آن ها بشتر شده است و در واقع قیمت سهام هیچ تغییری نکرده است و ثابت باقی مانده است. افزایش سرمایه یا جمع آوری پول با فروش سهام جدید سهام هیچ تاثیری در سودآوری یک شرکت ندارد، اما می تواند سهامداران موجود را رقیق کند زیرا درآمد خالص شرکت بین تعداد بیشتری سهام تقسیم می شود. هنگامی که یک شرکت از طریق افزایش سرمایه اقدام به جذب سرمایه می کند، یک مورد مثبت در جریان وجوه نقد از بخش فعالیت های تأمین مالی و افزایش سهام مشترک به ارزش خود در ترازنامه وجود دارد.

وضعیت سهم پس از افزایش سرمایه

هنگامی که سرمایه از طریق تجدید ارزیابی افزایش پیدا می کند ارزش دارایی تغییری نمی کند. زیرا همان طور که می دانید طبق قوانین پس از افزایش سرمایه میزان ارزش دارایی تغییری نمی کند قیمت سهم کاهش می یابد ولی با توجه به میزان افزایش سرمایه تعداد سهام نیز افزایش می یابد.

تبعات افزایش سرمایه

شرکت ها باید توجه داشته باشند که افزایش سرمایه به بیش از اندازه خسارات های جبران ناپذیری را وارد می کند. افزایش سرمایه باید در بلند مدت و طبق قوانین انجام گیرد. افزایش کل سهام موجودی که در ترازنامه شرکت نشان داده می شود، معمولاً خبر بدی برای سهامداران است زیرا نشان دهنده انتشار سهام اضافی سهام است، که ارزش سهام های موجود سرمایه گذاران را رقیق می کند. با این حال، سهام اضافی سرمایه ممکن است در قالب افزایش بازده سهام از طریق سود سرمایه، پرداخت سود سهام بالاتر یا هر دو به سرمایه گذاران سود برساند.

افزایش سهام کل سهام ممکن است بر سهامداران موجود تأثیر منفی بگذارد زیرا معمولاً منجر به رقیق سهام می شود. این بدان معناست که هر سهم موجود، درصد کمتری از مالکیت را نشان می دهد و سهام را با ارزش تر می کند. از آنجا که درآمد شرکت برای تعیین سود شرکت در هر سهم (EPS) با تعداد جدید و بیشتر سهام تقسیم می شود، رقم EPS رقیق شرکت کاهش می یابد. سرمایه گذاران و تحلیلگران احتیاط دارند اگر یک شرکت به طور مداوم پیشنهادهای اضافی برای سهام را آغاز کند، زیرا این امر اغلب نشان می دهد که این شرکت برای حفظ بدهی مالی با درآمدهای جاری مشکل دارد و نیاز مبرم به تأمین اعتبار اضافی دارد.

انواع افزایش سرمایه

افزایش سرمایه در شرکت های سرمایه گذاری معمولا به ۴ صورت انجام می شود. هر کدام از این نوع روش ها برای یک شرکت خاص متناسب با دستورالعمل کاری که دارد مناسب است. نوع اول افزایش سرمایه از طریق محل اورده نقدی است. دومین نوع افزایش سرمایه از طریق سود انباشته است. سومین نوع افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها است و نوع چارم افزایش سرمایه از طریق صرف سهام انجام می پذیرد.


مزایای افزایش سرمایه

سرمایه با وجود رقیق احتمالی سهام، افزایش سهام سرمایه در نهایت می تواند برای سرمایه گذاران سودمند باشد. افزایش سرمایه برای شرکتی که با فروش سهام بیشتر سهام ایجاد می شود می تواند رشد اضافی شرکت را تأمین کند. اگر شرکت سرمایه اضافی را با موفقیت سرمایه گذاری کند، ممکن است سود نهایی سهام سهام و سود سهام پرداخت شده توسط سرمایه گذاران بیش از حد کافی برای جبران رقیق سهام آنها باشد. اگر یک شرکت بتواند مقدار قابل توجهی از سهام اضافی را بدون دیدن افت قابل توجهی در قیمت سهم صادر کند، نشانه خوبی برای سرمایه گذاران و تحلیلگران است.

منبعjfksa



موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نکاتی طلایی برای سرمایه‌گذاری در طلا

شنبه 25 بهمن 1399
22:46
کبری

سرمایه‌گذاران می‌دانند که بهتراست بخشی از سبد سرمایه‌شان را به خرید طلا اختصاص ‌دهند. البته در زمان کم‌رونق‌شدن بازارهای موازی مثل مسکن و یا کاهش سود بانکی، طلا موردتوجه بیشتری واقع می‌شود.

فعالان بازار سرمایه هم برپایه این دارایی، ریسک بسیاری از معاملاتشان را پوشش می‌دهند، یا در اصطلاح هج (hedjing) می‌کنند. وجود بازارهای نقدی و ابزار مشتقه باعث ایجاد فرصت آربیتراژ و کسب سود بدون‌ریسک در این کالا است.

با تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی بشر در طی قرون، نه‌تنها از ارزش طلا کاسته ‌نشده. بلکه افزایش هم یافته ‌است. در داستان‌های تاریخی آورده‌اند که همیشه کیمیاگران‌ در آرزوی تبدیل سایر فلزات به طلا بوده‌اند.

سرمایه گذاری در طلا چگونه است

طلا به عنوان زینت موردتوجه است. ولی با‌ دید سرمایه‌گذاری کارمزدِ هزینه ساخت دارد. به جز خرید معمول طلا که همه با آن آشنا هستیم روش‌های دیگر سرمایه گذاری در طلا چگونه است؟ طلا در اشکال سکه، شمش و حتی زیورآلات، حکم سرمایه را دارد .برخی افراد، علاقه‌مند به خرید طلای دست‌دوم هستند. با این کار هزینه اجرت ساخت را نمی‌دهند. البته بازهم تا حدود قابل‌توجهی قیمت خریدو‌فروش آن متفاوت است. نوعی از سرمایه‌گذاری در ‌این‌ کالا با عنوان گواهی سپرده نیز وجود دارد. گواهی سپرده یک ورقه بهادار است. این فرزند خلف طلا، بسیاری از خواص مادر را با قدرت و شدت بیشتری دارد. تنها ضعفش این ‌است‌ که جلایی طلایی رنگ ندارد.

گواهی سپرده کالایی چیست؟

بر طبق تعریف، گواهی سپرده کالایی ورقه بهاداری است که نشان‌دهنده مالکیت مقدار معینی کالای سپرده‌شده در انبار است. پشتوانه آن، بیجک یا قبض انباری است که انباردار برای آن صادر می‌کند.

برای سکه طلا، بانک رفاه کارگران به عنوان انبار پذیرفته شده است.

برای سرمایه‌گذاری سکه بهتر از طلای زینتی است.

برای خریدوفروش این گواهی، باید کد معاملاتی بورس اوراق بهادار خود را از یک کارگزار بورس دریافت کنیم. پس‌ازآن می‌توانیم با یک تلفن، یا به صورت آنلاین سفارش خرید و یا فروشمان را در سامانه معاملات ثبت کنیم.

تسویه نقدی خریدوفروش این اوراق یک روز کاری پس از انجام معامله است. هر ۱۰ ورقه گواهی سپرده طلا معادل یک سکه تمام بهار آزادی است

هزینه معاملاتی گواهی سپرده طلا

در هنگام سپرده‌گذاری، هر ۱ سکه به ۱۰ برگ گواهی تبدیل می‌شود.

هزینه کارشناسی و ارزیابی هر سکه ۵۰۰۰ ریال است. بابت انبارداری هم بانک رفاه کارگران روزانه ۵۰ ریال دریافت می‌کند.

کارمزد معاملات درصدی از مبلغ معامله است. این رقم برای خرید ۰٫۰۰۲۶۲ و فروش ۰٫۰۰۲۷۸ حجم معاملات است. این رقم شامل مجموع کارمزدهای کارگزار، بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، شرکت مدیریت فن‌آوری بورس و حق نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است.

سکه طلا

در ایران برای اولین بار داریوش هخامنشی، اقتصادی برمبنای دو فلز طلا و نقره را بنا نهاد. اولین سکه به نام «دریک» از جنس طلای خالص بود. سکه «شکل» از جنس نقره و معادل ارزش یک گوسفند بود. ۲۰ شکل نقره‌ای معادل یک دریک بها داشت. ضرب سکه در دوره‌های مختلف حکومتی همواره با مقاصد تجاری، فرهنگی و سیاسی ادامه داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از سال ۱۳۵۸ سکه طلا با عنوان بهار آزادی و به‌ جای سکه پهلوی با همان وزن، اندازه و عیار ضرب شد:

شکل: دایره، قطر ۲۲ میلی‌متر

وزن سکه: ۸٫۱۳۵۹۸ گرم، وزن طلای خالص ۷٫۳۲۲۳۸۲

عیار: ۲۱٫۶ در ۲۴ معادل عیار ۹۰۰ در ۱۰۰۰

از سال ۱۳۷۰ و پس از رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تا‌کنون، سکه‌ای معروف به سکه امامی توسط بانک مرکزی ضرب می‌شود. این سکه از لحاظ وزن و سایر مشخصات مشابه سکه بهار آزادی است.

واحد معمول اندازه‌گیری طلا مثقال است. یک مثقال معادل ۴٫۶۰۸ گرم است.

واحد جهانی وزن طلا انس است. یک انس معادل ۳۱٫۱۰۳۴۳۱ گرم وزن دارد. هر گرم معادل ۱۰۰۰ سوت است. یعنی اگر یک گرم را به ۱۰۰۰ واحد تقسیم کنیم، هر قسمت معادل یک سوت است. یک قیراط معادل ۲۰۰ سوت است.

مظنه طلا نیز به مفهوم قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار است.

نکاتی طلایی برای سرمایه‌گذاری در طلا

عوامل موثر بر قیمت سکه

قیمت جهانی طلا عاملی است که با نوسان خود بر قیمت سکه به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد. یک انس طلا معادل ۳۱٫۱۰۳۴۳۱ گرم با عیار ۹٫۹۹۹ یا همان ۲۴ است.

قیمت دلار ‌به ریال در بازار، دیگرعامل موثر بر قیمت طلا است.

هزینه ضرب سکه معادل ۷۰،۰۰۰ ریال، کارمزد عرضه سکه در بانک به مبلغ ۵،۰۰۰ ریال و مالیات برارزش‌افزوده، مواردی است که به قیمت تمام‌شده سکه اضافه می‌شود. قیمت حقیقی سکه با درنظرگرفتن این عوامل و از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

[۳۱٫۱ /(قیمت یک انس*قیمت دلار ‌به‌ریال)]*۰٫۹ * وزن سکه + حق ضرب = قیمت سکه

فاصله قیمت محاسبه شده از قیمت بازاری سکه را حباب می‌گویند. حباب براثر عوامل روانی و میزان عرضه‌وتقاضا ایجاد می‌شود.

صندوق طلا

صندوق‌های کالایی ابزارهای جدید مالی در بازار سرمایه هستند. این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند تا به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظر، واحدهای این صندوق‌ها را خریداری کنند. این صندوق­ها تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کنند. پذیره‌نویسی آن‌ها در بورس کالا انجام می‌پذیرد. معاملات ثانویه بر روی واحدهای آن در بورس اوراق بهادار شکل می‌گیرد.

هدف از تشکیل یک صندوق، جمع‌آوری و تجمیع وجوه سرمایه‌گذاران و مدیریت حرفه‌ای این وجوه است. این امر با استفاده از روش‌های کاهش ریسک سرمایه‌گذاری مدیران خبره و صرفه‌جویی ناشی از مقیاس، ممکن می‌شود.

براین‌اساس، مدیران صندوق طلا، انواع اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا را در بورس می‌خرند. بنابراین سرمایه‌گذاران از نوسانات قیمت طلا و ارز می‌توانند بازده مناسبی کسب کنند

پیشنهاد دلفین وست

با توجه به توصیه کارشناسان ما در میان تمام روش‌های سرمایه‌گذاری، خرید واحد‌های صندوق طلا، مناسب‌ترین روش است. طبق گفته مشاوران سرمایه گذارای دلفین وست سرمایه گذاری در صندوق‌های طلا مزایایی چون عدم نیاز به نگهداری فیزیکی سکه و مخاطرات نگهداری آن، کاهش هزینه‌های ارزیابی، انبارداری و معاملاتی را به همراه دارد. همچنین معافیت منافع حاصل از مالیات بر درآمد و مالیات ارزش‌افزوده، بر جذابیت این سرمایه‌گذاری می‌افزاید.

منبع


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

استراتژی‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سه شنبه 21 بهمن 1399
2:34
کبری


سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بصورت بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت یکی از روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است که بسیاری از افراد به این روش سرمایه گذاری می کنند. در این روش مدت زمان حداقلی برای سوددهی چیزی حدود 6 ماه تا یک سال است. بسیاری از افراد زمانی بیش تر از 5 سال برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را انتخاب می کنند. این موضوع کاملا به شما بستگی دارد که به چه دلیل می خواهید در این زمینه سرمایه گذاری کنید.

استراتژی‌های بلندمدت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مجددا، در صورتی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید بهتر است هدف و دلیل خود برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را روشن کنید. آیا پس از مدتی از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال قصد فروش آن را دارید؟ آیا تمام سرمایه ی خود را به صورت یک جا می فروشید و یا این کار را به صورت متناوب انجام می دهید؟ در چه صورتی نسبت به فروش سرمایه گذاری بلند مدت خود در ارزهای دیجیتال را می فروشید؟ به عنوان مثال اگر قانون جدیدی به وجود آید که بر سرمایه ی شما تاثیر بگذارد نسبت به این عمل اقدام می کنید. درصورتی که نسبت به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال واقف شده اید، باید چگونگی و روش سرمایه گذاری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را شناسایی کنید. در صورتی که نسبت به چگونگی سرمایه گذاری اطلاعاتی ندارید، سرمایه ی شما در معرض خطر قرار دارد.

دلایل سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری بلند مدت این امکان را برای شما فراهم می آورد تا دیگر نیازی به بررسی متعدد بازار نداشته باشید. از طرفی این موضوع را نباید فراموش کرد که آینده سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال سودآور تر است.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دلفین وست

به طور کل اگر اقدام به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، پیشنهاد ما روش بلند مدت آن است. از طرفی این موضوع را نباید فراموش کرد که در دنیای اقتصاد مجازی نمی توان به صورت مطمین پیش بینی کرد و باید خود را برای شکست و ضرر همیشه آماده بدانید. بنابراین توصیه می‌شود برای کسب تجربه و دانش کافی ابتدا از مقالات رایگان سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دلفین وست استفاده کنید. همچنین بسیاری از سرمایه گذاران و افراد برجسته در بازار اقتصاد مجازی بر این باورند که باید پولی را در این زمینه سرمایه گذاری کنید که ترسی برای از دست دادن آن نداشته باشید.

سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری کوتاه مدت همان طور که از اسم آن نیز پیدا است جزو آن دسته از سرمایه گذاری هایی است که بازگشت سود و موفقیت را برای شما سریع تر می کند. به طور کل مدت زمان سرمایه گذاری کوتاه مدت از چند ثانیه تا نهایتا چند ماه است.

آیا سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال اثر گذار و کارآمد است؟

همانند سرمایه گذاری بلند مدت، در این زمینه نیز باید اهداف خود را مشخص کرده باشید:

چه انتظاراتی از سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال دارید؟

به چه میزان ریسک و ضرر پذیر هستید؟

آیا می توانید تحلیل های تکنیکی از بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید؟

آیا سرمایه گذاری کوتاه مدت در زمینه ی ارزهای دیجیتال برای شما سودآور تر از سرمایه گذاری بلند مدت است؟

باید ارز و زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کوتاه مدت را به طور مطلوب بدانید و نسبت به سرمایه گذاری در زمان مناسب اقدام کنید.

با وجود این که از بیت کوین و اتریوم نیز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال می توان استفاده کرد اما این نکته را نباید فراموش کرد که ارزهای دیجیتال جدید تری نیز برای این موضوع وجود دارند که می توانید در کم ترین زمان از آن ها سود زیادی دریافت کنید. سرمایه گذران بسیار زیادی در ارزهای دیجیتال جدید مانند استلار، NEO و . . . توانستند سود بسیار زیادی را کسب کنند.

مهم ترین ویژگی سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال این است که می توانید به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی از سرمایه گذاری خود سود دریافت کنید.

با این وجود این نکته را نباید فراموش کرد که سرمایه گذاری کوتاه مدت در زمینه ی ارزهای دیجیتال مشکلات خاص خود را نیز دارد. به عنوان مثال سرمایه گذاری کوتاه مدت در زمینه ی ارزهای دیجیتال نیازمند آگاهی از تحلیل های تکنیکال بازار است. از طرفی قیمت ارزهای دیجیتال در این روش سرمایه گذاری بسیار سریع تغییر کرده و همین موضوع می تواند درصد شکست و ضرر مالی شما را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد.

از طرفی عدم شناخت اصولی و کاربردی و اساسی درباره ی ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می تواند برای شما مشکل ساز شود.

انتخاب روش صحیح و مناسب برای سرمایه گذاری کمی سخت است اما موضوعی که اهمیت دارد این است که اهداف خود برای سرمایه گذاری را مشخص کنید.

منبع


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

6 نکته مهم برای موفقیت در بازار املاک

سه شنبه 7 بهمن 1399
23:29
کبری
6 نکته مهم برای موفقیت در بازار املاک

سرمایه گذاری نیز مانند سایر امور، مراحل خاص خود را دارد که اگر به ترتیب و براساس اولویت به انجام نرسد، مسلما موفقیتی در پی نخواهد داشت. بنابراین برای موفقیت در یک سرمایه گذاری، گام اول، شناخت دقیق بازار هدف است. یعنی شناخت ویژگی‌ها، فرصتها، زمان و میزان سرمایه گذاری و ارزیابی کامل و دقیق شرایط بازاری که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید. تجربیات حاصل از گذشته و همچنین شواهد موجود، به خوبی نشانگر این است که امن ترین و سودآورترین نوع سرمایه گذاری، در حقیقت سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات است. اگر زندگی افراد ثروتمند سراسر دنیا را مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم اکثر آنها بخش اصلی ثروت خویش را از سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات به‌دست آورده‌اند؛ اما آیا همیشه اوضاع چنین بوده است و به‌راستی رعایت چه نکات و مواردی، سبب گردیده تا همواره افراد از خرید خانه، باغ، زمین یا هرگونه سرمایه گذاری دیگری در زمینه املاک، رضایت کامل داشته باشند‌؟

برای کسب ثروت از بازار املاک و مستغلات چه باید کرد؟

برای موفقیت در بازار املاک و مستغلات و کسب سود و ثروت از سرمایه گذاری در این بازار، داشتن پول و سرمایه هرگز به تنهایی مفید و کارساز نخواهد بود؛ بنابراین، آگاهی از برخی موارد و رعایت بعضی از نکات برای موفقیت در این بازار، ضروری می باشد که در ادامه مطلب، اساسی‌ترین آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شناسایی دوره های رونق و رکود بازار:

سودهای میلیونی و میلیاردی حاصل از سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات در واقع در طول زمان شکل می‌گیرند. کسانی که صاحب سودهای کلان در این بازار می‌شوند، سرمایه گذارانی هستند که این موعدهای زمانی مشخص، یعنی علائم ورد به دوره های رونق و علائم ورود به دوره های رکود بازار را به خوبی می‌شناسند.

اطلاع از منابع درآمدزا در سرمایه گذاری املاک:

در سرمایه گذاری املاک دو منبع درآمد وجود دارد؛ یکی درآمد و سود حاصل از افزایش و ترقی قیمت ملک و دیگر جریان نقدینگی حاصل از اجاره ملک در املاک اجاره ای درآمدزا. هنگامی که شما پول خود را در یک حساب پس انداز نگه می‌دارید، تنها در حال جمع آوری سود حاصل از آن بوده و از تورم احتمالی، غافل می‌مانید. این موضوع در خصوص بازار ارز، طلا، بورس و سایر بازارها نیز ممکن است وجود داشته و رکود و رونق بازار برای شما مشکلاتی ایجاد کند، اما در مورد بازار املاک، وضع به گونه‌ای دیگر است و ضمن استفاده از جریان نقدینگی مثبت حاصل از اجاره می‌توانید از سود حاصل از ترقی قیمت ملک نیز بهره‌مند گردید.

داشتن صبر برای یک ثروت سازی دراز مدت:

بازار املاک و مستغلات در واقع یکی از با ثبات‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین بازارهای مالی دراز مدت در دنیاست. گاهی برای رسیدن به ثروت‌های میلیاردی باید از دالان دراز زمان گذشت. سرگذشت میلیاردرهای داخلی و خارجی، نشان می‌دهد که این اشخاص، 90 درصد از ثروت خویش را از دوره‌های سرمایه گذاری 3 تا 7 ساله به‌دست آورده‌اند.

سرمایه گذاری دردوره رکود:

چرخه املاک رو به رشد، بدین معناست که بازار توسط خریدار کنترل می‌شود و شما می‌توانید در دوره رکود، ملک را با قیمت کاهش یافته خریداری نمایید تا آن را در دوره رونق با ارزش افزوده عالی به فروش برسانید. در طول این دوره نیز می‌توانید با اجاره دادن ملک خود از آن کسب درآمد نمایید.

آمادگی برای ورود به چرخه های بازار:

منظور از چرخه های بازار، دوره های رونق و رکود بازار است. پیش بینی این دوره ها و سرمایه گذاری به موقع در آنها در حقیقت، آشکار کننده‌ی تفاوت بین سرمایه گذار موفق و ناموفق است. هرچند کنترل نیروهای اقتصادی تاثیرگذار بر بازار ناممکن است اما با پیش بینی و تحلیل به موقع و مناسب می‌توان از میزان خطرات وارده کاست و برای کسب نتایج مالی مثبت چاره‌اندیشی نمود.

شناخت شاخص‌های اقتصادی عقب مانده:

عقب ماندگی در واقع مدت زمانی است که برای جمع آوری داده‌های آماری کافی برای به اشتراک گذاری با سایرین صرف می‌شود؛ بنابراین زمانی که ما در حال کسب اطلاعات در مورد دوره رکود بازار املاک هستیم، زمانی است که ماه‌ها از دوره رکود بازار گذشته‌است و اینجاست که شناخت و تحلیل به موقع آن بر اساس تجربیات خود و دیگران می‌تواند برای خارج نمودن به موقع سرمایه از بازار کمک به‌سزایی باشد.

منبع: آسامید


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 89 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

هدف شما از ورود به بورس چیست؟

دوشنبه 6 بهمن 1399
0:51
کبری

هدف شما از ورود به بازار بورس چیست؟

یکی از گام‌های موفقیت در بورس، آن است که شما به خوبی بدانید که از این بازار چه می‌خواهید؟ افراد بسیاری بدون آنکه بدانند دقیقا به دنبال چه چیزی هستند، سرمایه‌های اندک و فراوان خود را وارد این عرصه می‌کنند. در طول مقاله پیش رو، قصد داریم سوالات مهمی را مطرح کنیم که باید پیش از سرمایه گذاری در بازارهای مالی، از خود بپرسید! گام نخست در ورود به بازار بورس طراحی یک سبد خرید سهام‌داری است که نیازمند آگاهی پیش زمینه‌ای است. در ابتدا باید از خود بپرسید که هدف از سرمایه گذاری چیست و با چه اهدافی قصد طراحی سبد سهام خود را دارید؟

تعیین هدف؛ چرا ورود به بازار بورس؟

در گام نخست، حتما این سوال را از خود بپرسید که چرا بورس را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که ریسک سهام داری در این بازار به مراتب از بازار طلا و سپرده‌گذاری در بانک بیشتر است؟ با این حال، بازده بالا و سوددهی عالی این حوزه باعث شده است که بسیاری از افراد بخش خطرناک و پر ریسک را مد نظر قرار ندهند.

با این وجود، هنگام ورود به بازار بورس باید از این احتمالات مطلع بوده و آگاهانه این نوع از سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. پس از آنکه هدف ورود به بورس را برای خود مشخص کردید، حالا نوبت به آن رسیده که دو سوال مهم و اساسی را از خود بپرسید:

1. تا چه اندازه حاضر هستید که سرمایه خود را از دست بدهید؟
2.
تا چه اندازه حاضر هستید سرمایه به دست آورید؟

پاسخ به این سوالات مهم، شما را با دو مفهوم مهم مانند ریسک و بازده آشنا می‌کند. اینکه شما تا چه اندازه خطر می‌کنید و چقدر احتمال می دهید که سرمایه خود را از دست دهید، میزان ریسک پذیری شما را مشخص می‌کند. از طرفی اینکه شما در پی کسب چه میزان سودی هستید، بازده مد نظر را نشان می‌دهد.

رابطه ریسک و بازده

نکته اساسی که بسیاری از علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در بورس نمی‌دانند، آن است که این دو مقوله رابطه مستقیمی دارند. این مسئله به این معناست که هر اندازه که شما حاضر به کسب سود و منفعت هستید، باید قدرت ریسک پذیری خود را نیز به همان میزان افزایش دهید. این در حالی است که بسیاری از معامله‌گران حاضر در این بازار در حالی در پی به دست آوردن سودهای چند برابری هستند که حتی حاضر نیستند خطر از دست دادن تمام یا بخشی از سرمایه خود را بپذیرند!

اگرچه سهام پر بازده در نگاه نخست ایده‌آل به نظر می‌آید، در نظر گرفتن ریسک بالای آن نیز الزامی و ضروری محسوب می‌شود. در زمان ورود به بازار بورس نمی‌توانید سودی را بدون تحمل ریسک و خطر فراوان به دست آورید.

کدام افراد به ورود به بازار بورس علاقه دارند؟

معمولا افراد علاقمند به بورس با دو تفکر اصلی وارد این بازار می‌شوند و اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. این دو دسته عبارتند از:

طبقه محافظه کار؛
طبقه اهل ریسک.

در نگاه نخست باید بدانید که جزو کدام یک از این دو طبقه هستید و سپس اقدام به طراحی یک سبد سرمایه گذاری صحیح کنید. در واقع، باید درک درستی از ریسک بازار داشته باشید و آستانه تحمل ضرر خود را شناسایی کنید.

دیدگاه محافظه کارانه

افرادی که تمام سرمایه زندگی و حاصل سال‌ها تلاش خود را در زمان ورود به بازار بورس خرج می‌کنند، در گام اول قصد دارند که با این اقدام، ارزش پول خود را حفظ کنند. همچنین دستیابی به سود اندک و منطقی در بازه زمانی طولانی را معقول دانسته و به آن بسنده می‌کنند.

این افراد معمولا مادران و پدران نگرانی هستند که قصد پس انداز هزینه‌ی دانشگاه و زندگی آینده فرزندان خود و یا قصد مهاجرت در آینده را دارند. این افراد در واقع به دنبال یک صندوق پس‌انداز مطمئن هستند که ارزش پول آن‌ها را طی تورم اقتصادی کشور حفظ کرده و در جستجوی کسب سودهای چشمگیر نیستند. این طبقه از سرمایه گذاران، آستانه تحمل ضرر یا ریسک‌پذیری کمی داشته و احتمال از دست دادن حتی بخش کوچکی از سرمایه خود را ندارند!

سبد سرمایه‌گذاری مناسب: بدیهی است که چنین افرادی در زمان ورود به بازار بورس، سهام کم بازده اما مطمئنتر را ترجیح می‌دهند. خرید سهم‌هایی با سود بیشتر اما پر ریسک برای این دسته از سرمایه گذاران، اصلا منطقی و صحیح نیست!

دیدگاه پر ریسک

در مقابل برخی افراد، انعطاف بالایی در برابر تحمل ریسک دارند و حتی حاضرند که سرمایه زیادی را در معامله‌های پر ریسک از دست دهند. این دسته از افراد در جستجوی سود هنگفت و رشد سریع دارایی‌های خود بوده و تمایلی به حرکت لاکپشتی و مطمئن ندارند.

سبد سرمایه‌گذاری مناسب: خرید سهم های پر ریسک و پر بازده برای چنین تفکراتی بسیار ایده آل است.

سوالات مهمی که باید پیش از ورود به بازار بورس از خود بپرسید!

پیش از هرگونه اقدامی در خصوص خرید و فروش معاملات بورسی بهتر است این سوالات را از خود بپرسید. پاسخ آن‌ها به شما کمک می‌کند که شناخت بهتری از تمایلات خود داشته و سبد سرمای‌گذاری ایده‌آلی را طراحی کنید. این سوالات عبارتند از:

هدف اصلی شما از سرمایه گذاری در بورس چیست؟
اگر سهم قابل توجهی از پول خود را از دست بدهید، چه اتفاقی برای شما می‌افتد؟
آیا هدف شما حفظ سرمایه اصلی زندگیتان است؟
قصد دارید سرمایه خود را چند برابر کنید؟
تا چه اندازه به پولی که می‌خواهید در بورس سرمایه گذاری کنید نیاز دارید؟
تا چه اندازه حاضر به ضرر هستید؟

از بازار بورس چه می خواهید؟

در ابتدا سه مقوله زیر را برای خود به وضوح مشخص کنید:

1. هدف شما از ورود به بورس چیست؟
2.
تا چه اندازه قدرت ریسک پذیری دارید؟
3.
تا چه میزان بازدهی را انتظار دارید؟

پس از درک این دانستی‌ها در رابطه با نیازها و خواسته‌های خود و نحوه ورود به بازار بورس، اکنون می‌دانید که در چه مرحله‌ای قرار گرفته و قصد دارید در کدام جهت حرکت کنید. حالا نوبت به طراحی سبد سرمایه گذاری و رسیدن به اهداف می رسد!

منبع: mhs.coach


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 98 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

صندوق سرمایه گذاری در طلا را بشناسید

دوشنبه 29 دی 1399
23:37
کبری

به گزارش سايت خبري ساعد نيوز، اگر تا به حال در برخي صندوق هاي قرض الحسنه خانوادگي و يا آشنايان خود شركت كرده باشيد، مي دانيد كه براي شركت در اين گونه صندوق ها بايد ماهيانه مبلغي را به فرد مسئول بدهيد تا در آخر هر ماه قرعه كشي انجام شود و به فرد برنده پولي كه در آن ماه جمع شده است پرداخت شود. مهم ترين ويژگي كه اين صندوق دارد اين است كه اگر ۱۰ نفر ماهيانه ۲۰ هزارتومان در صندوق بگذارد ماهانه ۲۰۰ هزارتومان جمع مي شود و اين پول ثابت است. صندوق سرمايه گذاري به عنوان يك نهاد مالي شناخته مي شود كه زير نظر سازمان اوراق بهادار و بورس تهران است. اين صندوق پول سرمايه گذاران را جمع آوري مي كند و در اوراق بهادار همانند، اوراق قرضه، طلا و… سرمايه گذاري مي كنند.

مزايا و معايب سرمايه گذاري در طلاي تزئيني و ساخته شده

متخصصان مالي، صندوق سرمايه گذاري را مديريت مي كنند و هدف اين متخصصان اين است كه گزينه هاي مناسبي براي سرمايه گذاري انتخاب كنند تا سود خوبي به دست آيد. اگر شما نيز عضو صندوق سرمايه گذاري باشيد به همان نسبت كه سهم داريد مي توانيد از آن سود به دست آوريد. در اين صندوق ها پول ها در سبدي از دارايي هاي مالي سرمايه گذاري مي شود و نسبت به نرخ بازده آن سود تعلق مي گيرد. در بعضي اوقات صندوق براي اينكه ريسك را كاهش دهد در اوراق مشاركت دولتي پول ها را سرمايه گذاري مي كند. اگر مي خواهيد سود بيشتري كسب كنيد بايد ريسك زيادتري كنيد؛ چراكه بازده و سود باهم رابطه مستقيم دارند. اين گونه صندوق ها به دليل استفاده از افراد خبره داراي مزيت ويژه اي هستند و سودي كه از اين طريق به دست مي آيد مطمئن تر است. افراد خبره در صندوق ريسك را در بازه كنترل شده قرار مي دهند در نتيجه سود حاصله با اطمينان بيشتري به دست مي آيد.

صندوق سرمايه گذاري طلا چيست؟

امروزه بيشتر مردم از خريد مسكن، طلا و سكه و ارز خارجي صحبت مي كنند و كمتر كسي را مي بينيد كه به اين موضوع فكر و يا صحبت نكند. بيشتر مردم براي اينكه سرمايه خود را حفظ كنند دل خود را به دريا مي زنند، پول خود را براي سرمايه گذاري در طلا وارد بازار مي كنند. بيشتر افراد در اين مواقع به فكر خريد طلا و سكه مي افتند و دليل آن نيز اين است كه بازار طلا و سكه از رشد بيشتري برخوردار است.

بازار طلا و سكه براي كساني كه از ريسك بازار ارز آگاه اند و قدرت خريد مسكن باقيمت هاي بالا را ندارد بهترين گزينه است؛ ولي خريد اين فلز ارزشمند به همين آساني نيست. خريد سكه و دلار از ريسك بالايي برخوردار است؛ يعني مي توانيد يك شبه پولدار شويد و به همان صورت نيز مي تواند تمام دارايي تان را از شما بگيرد. حمل و نگهداري سكه و طلا كار آساني نيست و ممكن است خطراتي نيز به دنبال داشته باشد؛ درنتيجه راه حل چيست؟ همچنين چگونه مي توان از اين فلز ارزشمند براي سرمايه گذاري استفاده كرد؟

پاسخ اين سؤال خيلي ساده است و آن صندوق هاي سرمايه گذاري مبتني بر سكه وطلا است. با استفاده از اين صندوق ها ديگر دغدغه حمل و خريد سنتي طلا را نداريد، مي توانيد به راحتي سود چشمگيري نيز دريافت كنيد. صندوق سرمايه گذاري يك نوع از سرمايه گذاري غيرمستقيم است كه مي توان از آن استفاده كرد.

مزايا و معايب سرمايه گذاري روي سكه و طلا

اقتصاددان ها و سرمايه گذاران مي دانند كه در هيچ كار و مدلي ريسك صفر وجود ندارد و فقط درصد آن متفاوت است. درنتيجه شما بايد گزينه اي كه كمترين ريسك را دارد انتخاب كنيد. صندوق سرمايه گذاري طلا نيز همانند ديگر بازارها داراي ريسك است؛ ولي خبره هاي اين زمينه تلاش خود را كرده اند كه اين ريسك را به كمترين مقدار خود برسانند. ريسك اين صندوق نيز بستگي به نوسانات بازار سكه دارد؛ ولي مدير صندوق اين ريسك را پوشش مي دهد.

صندوق سرمايه گذاري طلا اين امكان را به مشتريان خود مي دهد تا بدون خريد طلا در اين زمينه سرمايه گذاري كنند. بازده سكه طلا بر بازده اين صندوق تأثير مي گذارد؛ اما صندوق با استفاده از ابزارهاي بازار مي تواند اين بازده را كمتر يا زيادتر كند. با سرمايه گذاري در اين صندوق مي توانيد از احتكار سكه طلا جلوگيري كنيد. همچنين مي توان از آن در چرخه اقتصادي كشور استفاده كرد. افراد جامعه نيز ديگر نگران نگهداري از دارايي هاي طلا به ويژه سكه هاي خود نخواهند بود.براي سرمايه گذاري در اين صندوق به كد بورس احتياج داريد. اگر مي خواهيد در اين صندوق سرمايه گذاري كنيد نبايد به نوسانات بازار واكنش هيجاني نشان دهيد.

منبع: ساعدنيوز


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ساخت سیستم معاملاتی در فارکس

سه شنبه 23 دی 1399
23:28
کبری


سیستم معاملاتی خود را در 3 مرحله بسازید
.حالا شما اصول اولیه تجزیه و تحلیل فنی را آموخته اید. اکنون تمامی این اطلاعات را ترکیب کرده و یک سیستم معاملاتی ساده ایجاد کنید
.این باید به شما ایده ای از آنچه شما باید به دنبال آن بگردید زمانی که در حال توسعه سیستم معاملاتی فارکس خود هستید بدهد
.این سیستم، سیستم ماینگین محرک متقاطع است که با استفاده از میانگین های متحرک برای تعیین اینکه بفروشد یا بخرد استفاده می کند
.شاخص های فنی اضافی نیز برای تایید قبل از ورود به تجارت استفاده می شود
.شما یاد خواهید گرفت که از این شاخص های فنی مختلف برای ایجاد سطوح ورود و خروج «کالا شفاف» خاص استفاده کنید
:سیستم تجاری می تواند در 3 مرحله ساده ساخته شود
فریم زمانی خود را مشخص کنید
دلایل ورود ها خود را مشخص کنید
دلایل خروج های خود را مشخص کنید

اگر برای ورود به بازار فارکس نیاز به مشاوره دارید متخصصین سایت دلفین وست اماده مشاوره با شما هستند.
:راه اندازی ترید
( ترید در نمودار روزانه (معاملات نوسان
5 SMA برای بستن
10 SMA برای بستن
Stochastic (14, 3, 3)
RSI (9)
قوانین ترید
قوانین ورود:
وارد پوزیشن خرید شوید اگر
• 5 SMA از بالای 10 SMA عبور می کند و هر دو خط Stochastic به سمت بالا قرار می گیرند (اگر خطوط Stochastic در حال حاضر در قلمرو خرید افراطی هستند وارد نشوید).
• RSI بیش از 50 است
وارد پوزیشن فروش شوید اگر:
• 5 SMA زیر 10 SMA عبور می کند و هر دو خط Stochastic به پایین می روند (اگر خطوط Stochastic در حال حاضر در قلمرو فروش افراطی قرار دارند وارد نشوید).
• RSI کمتر از 50 است
قوانین خروج:
• زمانی که 5 SMA از 10 SMA در جهت مخالف تجارت شما عبور می کند و یا اگر RSI به 50 برمی گردد خارج شوید.
• زمانی که ترید به حد ضرر 100 پیپ برخورد می کند.
اگر نمودار روزانه برای شما خیلی کند باشد، می توانید سعی کنید تایم فریم های مختلف را تجربه کنید.
هرچند که در نظر داشته باشید که هر چه فریم زمان سریع تری راانتخاب کنید، احتمال بیشتری برای معاملات “نادرست” وجود دارد.
این ها معاملات هستند که مطابق با قوانین ورود می باشند، اما در نهایت به پایان می رسد.
به یاد داشته باشید: یک سیستم معاملاتی تنها در صورتی قابل اجراست که مؤثر باشد.

منبع:دیجیت بورس


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ارز دیجیتال و آینده ای روشن

پنجشنبه 18 دی 1399
23:27
کبری

چند مدل ارز دیجیتال داریم و بهترینشان کدام است؟

همیشه پول یکی از لازمه‌های زندگی و دادوستد به حساب می‌آمده است که یک طرف قرارداد پس از پرداخت مبلغی توافقی، محصول و یا خدماتی را از آن خود کرده است. البته مثل همیشه عصر دیجیتال روال سنتی این کار را تحت تاثیر خود قرار داده است. در گذشته پرداخت پول کاغذی تنها راه تجارت و خرید و فروش به حساب می‌آمد اما اکنون تکنولوژی، روال گذشته را بر هم زده چرا که افراد می‌توانند از طریق ارزهای دیجیتال فعالیت تجاری داشته باشند و یا سود اقتصادی به دست آورند. اگر به مبحث ارزهای دیجیتال علاقه دارید، در این مقاله با ما همراه شوید تا محبوب‌ترین گزینه‌ها را یک به یک توضیح دهیم شاید شما هم وارد این حوزه شدید و از نظر اقتصادی توانستید به سود خوبی برسید. وقتی ازسرمایه گذاری در ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم منظورمان همان پول است که به لطف پیشرفت تکنولوژی، شکل تازه‌ای به خود گرفته چرا که با استفاده از علم رمزنگاری تولید شده‌اند و یک ویژگی مهمی که دارند، غیرمتمرکز بودنشان است؛ یعنی هیچ نهاد خاصی بر تراکنش‌های مالی این گونه ارزها نظارت ندارد. در چند سال اخیر استقبال از ارزهای دیجیتال شدت گرفت و همین موضوع موجب شد تا روز به روز بر تعداد این ارزها افزوده شود به طوری که در حال حاضر ارزهای دیجیتالی متفاوتی با سازوکارهای مختلف در دسترس قرار دارند.

آشنایی با انواع ارز دیجیتال اگر قصد استفاده از ارزهای دیجیتال را دارید، باید اطلاعات خود را در این زمینه به میزان قابل توجهی ارتقا دهید و از میان طیف گسترده این مدل ارزها، بهترین و مطمئن‌ترین آنها را انتخاب کنید زیرا در حال حاضر تعداد آنها بالغ بر 1600 نوع می‌باشد که هر کدام از آنها ارزش و سطح امنیتی خاص خودشان را دارند. طبق نظرات کارشناسان، بیت کوین بهترین ارز دیجیتال شناخته شده است که توانسته در بازار رقابتی از سایر نمونه‌های مشابه پیشی بگیرد و افراد زیادی در حال استخراج این ارز برای خرج کردن در معاملات خود و یا سرمایه‌گذاری هستند. اما در کنار بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری هم وجود دارند که هر یک ویژگی‌های جذاب و منحصر به فرد خود را داشته و می‌توانند نیازهای کاربران را رفع کنند که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم: محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در یک نگاه در اینکه بیت کوین در این روزها به ارزی شناخته شده و پرکاربرد تبدیل شده است شکی نیست به طور که هر فردی حداقل یکبار نام این ارز را شنیده یا دیده ایت حتی اگر شناختی نسبت به آن نداشته باشد. به همین علت در ادامه به معرفی دیگر ارزهایی که در ادامه روند بیت کوین در حال رشد هستند پرداخته‌ایم.

ارزهای آینده دار

1. لایت کوین فعالیت ارز لایت کوین از سال 2011 میلادی آغاز گردید که بی شباهت به بیت کوین نیست. البته از لحاظ سرعت تراکنش مالی، لایت کوین در جایگاه بالاتری نسبت به بیت کوین قرار می‌گیرد. کارایی بالای لایت کوین موجب شده تا روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده شود به طوری که این روزها بسیاری از بازرگانان، لایت کوین را برای پرداخت‌های مالی خود انتخاب کرده‌اند.

2. اتریوم اتریوم از دیگر ارزهای دیجیتال محبوب می‌باشد که از سال 2011 میلادی پا به این عرصه گذاشت. اتریوم ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و از همین رو از دید بسیاری ازکاربران به عنوان بهترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود و عموما افرادی که از این ارز استفاده می‌کنند به دلیل سرعت بالا، فضای سالم و عاری از تقلب، عدم وجود مشکل در تراکنش‌های مالی و… به آن علاقه دارند.

3. زی کش زی کش از دیگر ارزهای دیجیتال است که قدمت چندانی ندارد چرا که کار خود را از سال 2016 میلادی آغاز کرد اما به خاطر قابلیت‌ها و امنیت بالایی که داشت خیلی زود در میان مردم شناخته شد و افرادی که به دنبال تامین امنیت بالا در تراکنش‌های خود هستند بدون معطلی به سراغ ارز زی کش می‌روند. این ارز دیجیتال پس از تراکنش هیچ گونه اطلاعاتی را از فرستنده، گیرنده و… باقی نمی‌گذارد و به طور کامل امنیت کاربرانش را تامین می‌نماید. کاربران زی کش می‌توانند طی یک اقدام، تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش را مخفی کنند و همچنین تراکنش معامله‌های خود را با توجه به قوانین پولشویی و مالیاتی بررسی نمایند. این ارز دیجیتالی برای حسابرسی بسیار مناسب است.

4. دش دش از دیگر ارزهای رمزنگاری شده است که از سال 2014 میلادی شناخته شد. این ارز امنیت بالایی دارد به طوری که بدون مبالغه می‌توان گفت دسترسی به اطلاعات تراکنش‌های مالی انجام شده در دش تقریبا غیرممکن است، زیرا تمامی اطلاعات لازم برای انجام تراکنش به صورت درهم ریخته و نامرتب خواهد شد تا امکان استخراج اطلاعات وجود نداشته باشد.

خودتان بهترین ارز دیجیتال را انتخاب کنید! همان طور که مطالعه کردید، هریک از ارزهای دیجیتال قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و کاربران می‌توانند وابسته به نیازمندی‌هایشان یکی از ارزهای دیجیتال را برای تراکنش‌های مالی خود انتخاب کنند. اگر چه بیت کوین از بهترین و شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید، اما قطعا برای اینکه بتوان بهترین ارز را انتخاب کرد باید ویژگی محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را به خوبی بررسی کرد و این ویژگی‌ها را با درخواست‌های شخصی خود تطبیق داد تا بتوان در نهایت به مطلوب‌ترین نتیجه رسید.

منبع:charsoog.com


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله برترین ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]