معرفی تور پاریس تابستان ۱۴۰۱

دوشنبه 23 اسفند 1400
17:20
کبری

تور پاریس تابستان ۱۴۰۱




پاریس شهر عاشقان، شاعران، نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران است. شهری است که فرهنگ، کلاس و تجربه در آن حرف اول و آخر را می زند. همینگوی در مورد پاریس می گوید: «اگر شما آنقدر خوش شانس بوده باشید که در جوانی در پاریس زندگی کرده باشید، در باقی عمر هر کجا که باشید، پاریس با شما خواهد بود.» این شهر یک پدیده شگفت انگیز است که شناخت آن به سال ها زمان نیاز دارد. با توجه به این که این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد، در این مقاله تلاش داریم تا تنها یک راهنمای کوچک برای بررسی بهترین زمان سفر به پاریس بنویسیم. پس با ما همراه باشید.

آب و هوای پاریس

آب و هوای پاریس بسیار شبیه به سایر نقاط اروپا است. این شهر آب و هوایی معتدل دارد که در درجه اول تحت تاثیر اقیانوس اطلس قرار گرفته. زمستان های پاریس سرد هستند اما به طور معمول یخبندان ندارند و در طول تابستان نیز بدون گرمازدگی می توانید در بیرون از منزل قدم بزنید. تاثیرات گاه و بیگاه از هوای قطب شمال و وزش باد شدید از شمال آفریقا می تواند آب و هوای پاریس را از بسیار سرد تا بسیار گرم متغیر کند. در پاریس، بارش شدید باران معمولا دیده نمی شود. در زمستان بیشتر روزها هوا بارانی است؛ اما در تابستان نیز معمولا با رعد و برق های شدید روبرو می شوید.


بهترین فصل سفر به پاریس

بهترین فصل سفر به پاریس، درست قبل یا بعد از فصل گرما یعنی تابستان است. به این ترتیب شما می توانید آب و هوایی بسیار مطبوع را تجربه کنید بدون آن که مجبور باشید با افراد زیادی که در فصل تابستان از این شهر دیدن می کنند، مواجه شوید. چرا که تابستان فصل سفر به پاریس است و شما با تعداد زیاد گردشگران در هتل ها و خیابان های این شهر روبرو می شوید. پیشنهاد ما این است که بهار و پاییز را به عنوان زمان سفر خود به پاییز انتخاب کنید. فصل هایی که در آن ها از دیدن شکوفه های گیلاس و یا شاخ و برگ طلایی درختان بهره مند می شوید. البته اگر به شلوغی شهر و گران بودن هتل ها اهمیت نمی دهید، پس مهم نیست که چه زمانی از پاریس دیدن کنید، چون پاریس همیشه زیباست.


سفر به پاریس در فصل بهار

بهار در پاریس از ماه مارس شروع می شود و تا ماه مه ادامه می یابد. با آن که تابستان دارای روزهای آفتابی است، پاییز رنگارنگ است و زمستان وعده برف را می دهد؛ اما بهار بهترین و رویایی ترین زمان برای سفر به پاریس است. درجه حرارت هوا در فصل بهار بین 11 تا 19 درجه سانتیگراد است که دمایی ایده ال برای لذت بردن از فضای بیرون از منزل است. برای استفاده از تعطیلات بهاری در پاریس، لباس های معمولی به همراه شال و یا روسری را انتخاب کنید. اگر در بهار عازم پاریس هستید، بازدید از جشن های سالانه عید پاک، جشن تخم مرغ عید پاک و جشن شکلاتهای شگفت انگیز را از دست ندهید.

سفر به پاریس در فصل تابستان

تابستان های پاریس از ماه ژوئن تا آگوست طول می کشد و این ماه بهترین زمان مسافرت به پاریس می باشد. چراکه آب و هوای گرم و گاهی خنک از ویژگی های تابستان در این شهر است. در طول تابستان دمای هوای این شهر بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. زمانی که اوج گرما فرا می رسد، بیشتر مردم در سواحل این شهر جمع می شوند و در مکان های تعبیه شده برای تفریح، زمان خود را می گذرانند. در این مدت باید لباس های خنک همراه با صندل و یا دمپایی بپوشید تا گرمای هوا شما را اذیت نکند.

سفر به پاریس در فصل پاییز

پاییز در این شهر از سپتامبر تا نوامبر طول می کشد. دمای معتدل و تغییر رنگ درختان از ویژگی های پاییز در شهر پاریس است. این فصل هم بهترین زمان برای سفر به پاریس محسوب می شود. دمای هوا در این زمان بسیار دلپذیر است. محدوده تغییر دما بین 7 تا 15 درجه سانتیگراد است و گردشگران نیز در این زمان تعداد کمتری در شهر دارند. روزهای پاییزی در پاریس معمولا صاف و آفتابی هستند. شب ها نیز کمی خنک تر شده و شما می توانید از صدای جیرجیرک ها با وزش ملایم نسیم پاییزی لذت ببرید. پوشش مناسب برای این فصل، بوت و لباس گرم است. شال و یا روسری را نیز در این فصل فراموش نکنید.

سفر به پاریس در فصل زمستان

زمستان های پاریس از دسامبر آغاز شده و تا فوریه ادامه پیدا می کنند. با نزدیک شدن به ماه دسامبر، خورشید تمایل دارد به همراه ساکنان محلی به خواب زمستانی فرو برود. دمای هوا تا حدود 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و بارش برف نیز می تواند رخ دهد. با آن که معمولا برف کمی در پاریس می بارد، اما حتما باید در این فصل لباس زمستانی مناسب با خود به همراه داشته باشید. در فصل زمستان عموما شهر پاریس به جز یکی دو فستیوال و جشن کریسمس، چیز زیادی برای ارائه ندارد. البته بسیاری از مسافران تنها برای تجربه یک کریسمس سفید و عاشقانه به پاریس سفر می کنند.

زمان ارزان ترین قیمت تور پاریس تابستان 1401

قیمت تور پاریس تابستان ۱۴۰۱ در فصل های پاییز و بهار بسیار مناسب است. در این فصل ها به راحتی می توانید هتل ها وبلیط های هوا پیمای ارزان را گیر بیاورید. چرا که در این زمان، تعداد مسافرت ها به پاریس به دلیل سردی هوا کاهش پیدا می کند و شرکت های هواپیمایی شرایط مناسبی را برای گردشگران ایجاد می کنند تا آن ها را ترغیب به سفر کنند.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

معرفی تور اسپانیا

دوشنبه 23 اسفند 1400
17:16
کبری

تور اسپانیا

با تور اسپانیا، شما به کشور پادشاهی اسپانیا واقع در اروپای غربی قدم می‌گذارید. جایی که از شرق و جنوب شرق با دریای مدیترانه، از شمال و شمال شرق با فرانسه، از شمال غرب و غرب با اقیانوس اطلس هم‌مرز است. تعداد روزهای اقامت، نوع هتل، نوع ایرلاین و خدماتی که دریافت خواهید کرد بسته به انتخاب شما دارد. بهتر است بدانید در فصل تابستان بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر، بهترین زمان بازدید از اسپانیاست. در این زمان شما می‌توانید از جاذبه‌های توریستی و تفریحات اسپانیا لذت ببرید. در فصل تابستان، دمای هوای اسپانیا بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد متغیر است. در بهار در فاصله ماه‌های مارس تا ژوئن به دلیل خنکی هوا(دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد)امکان شنا در سواحل برایتان ممکن نیست.

تور لوکس اسپانیا- تور اسپانیا نوروز 1401

در تور لوکس اسپانیا شما لذت سفری مهیج و خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد. علاوه بر بازدید از جاذبه‌های این کشور و برخورداری از تفریحات آن، شما از خدمات زیر نیز برخوردار خواهید شد:

  • اخذ ویزای شنگن

  • اقامت در بهترین هتل‌ها

  • بیمه مسافرتی تا سقف ۵۰ هزار یورو

  • ترنسفر فرودگاهی

  • ترنسفرهای شهری

  • گشت‌های کامل هر شهر

همراهی راهنمای تور فارسی‌زبان از ابتدا تا انتهای سفر

تور مادرید اسپانیا

در سفر با تور اروپا، شما با ویزای شنگن وارد کشورهای اروپایی خواهید شد. تور مادرید اسپانیا، شما را از فرودگاه امام‌خمینی در تهران، به مادرید پایتخت اسپانیا، یکی از کشورهای قدیمی اروپا منتقل می‌کند. پس از ورود به هتل و استراحتی کوتاه، به گردش و سفر در شهر مادرید خواهید پرداخت و با جاذبه‌های آن آشنا خواهید شد. در طی مدت اقامت خود در این کشور، روزهایی را فارغ از برنامه تور، آزادی خواهید داشت که به صورت اختیاری به گشت بپردازید. هتل‌های محل اقامت مسافران، گرچه همه ۵ ستاره نباشند، ولی در بهترین نقاط شهر انتخاب می‌شوند و شما به همه گونه فضای توریستی، مراکز خرید یا تفریحی دسترسی خواهید داشت.

تور بارسلون اسپانیا

بارسلون اسپانیا شهر فوتبال دوستان است. اگر به فوتبال، شب زنده‌داری، آثار تاریخی و هنری علاقمندید، سفر با تور بارسلون اسپانیا به شما پیشنهاد می‌شود. شهر بارسلون همواره پر از گردشگر است؛ بنابراین اگر تمایل دارید در آرامش به گشت‌وگذار بپردازید و از شلوغی و ازدحام به دور باشید، سفر با تور اروپا در زمستان، گزینه مناسبت‌تری برای بازدید از بارسلون و مادرید است.

تور مادرید و بارسلون اسپانیا

در سفر با تور مادرید و بارسلون، شما امکان خواهید یافت که از دو شهر مهم اسپانیا یعنی مادرید(پایتخت) و بارسلون به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای اسپانیا دیدن کنید. تعداد روزهای سفر شما بین این دو شهر تقسیم می‌شود. این‌که کدام شهر به عنوان اولین مقر اقامت و گردش شما باشد، به برنامه‌ریزی کارگزار سفر مربوط است و امکان جابجایی، حذف یا اضافه شدن گردش‌ها وجود دارد. اگر به دنبال پیکج سفری مادرید بارسلون ارزان‌قیمت هستید، اوایل هفته یعنی از جمعه تا دوشنبه، از اوایل بهمن تا اواسط اسفند(پس از ژانویه)، نیمه دوم فروردین یعنی پس از تعطیلات نوروز و مهرماه پس از بازگشایی مدارس، این امکان برایتان فراهم است.

تور اسپانیا ویژه نوروز ۱۴۰۱

در تعطیلات نوروز، متقاضی سفرهای داخلی و خارجی زیاد است. شهرها و کشورهای توریستی همواره میزبان افراد زیادی از سراسر دنیا هستند. بنابراین چنانچه متقاضی تور اسپانیا ویژه نوروز ۱۴۰۱ هستید، هر چه زودتر برای ثبت‌نام و انجام امور لازم، اقدام نمائید. به خاطر داشته‌باشید که میزان گردش مالی چند ماه اخیر شما، معیار تمکن مالی‌تان قرار می‌گیرد. تمکن مالی یکی از پارامترهای مهم اخذ ویزا است.

ضمنا توجه داشته باشید که مهمترین معیار صدور ویزای شنگن برای متقاضی سفر با تور اسپانیا عید ویژه نوروزی ۱۴۰۱ مدارک شغلی و میزان درآمد شما می باشد.

شرایط سفر با تورهای لوکس اروپا

در سفر با تورهای لوکس اروپا به کشورهای حوزه شنگن، به ویژه تور لوکس اسپانیا لازم است از آخرین تزریق واکسن کرونا ۱۴ روز گذشته‌باشد. داشتن کارت واکسن یکی از واکسن‎های مادرنا، فایزر، جانسون‌اندجانسون، سینوواک، آسترزانکا یا سینوفارم الزامی است. همه مسافران و متقاضیان ورود به اروپا، از جمله گردشگران، مسافران ترانزیت یا کودکان زیر ۶ سال، باید فرم کنترل بهداشت را پر کرده‌باشند. کد QR ایجاد شده توسط برنامه بهداشت سفر، باید قبل از سوارشدن به هواپیما به مراکز کنترل بهداشت ارائه شود.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 19 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

معرفی استراتژی پرایس اکشن دلفین وست

دوشنبه 23 اسفند 1400
17:12
کبری

استراتژی پرایس اکشن دلفین وست


معرفی استراتژی رفتار قیمت یا پرایس اکشن

استراتژی رفتار قیمت یا پرایس اکشن (price action) به معنای مطالعه تاریخچه قیمت‌ها برای تعیین استراتژی تکنیکال معاملاتی است. از رفتار قیمت می‌توان به عنوان تکنیکی مستقل استفاده کرد و یا آن را با یک اندیکاتور (indicator) ترکیب کرد. در این استراتژی،‌ به ندرت از تحلیل بنیادی استفاده می‌شود. اما ممکن است گاهی رخدادهای اقتصادی را نیز به عنوان عوامل وزن‌دار در نظر گرفت. استراتژی رفتار قیمت نه تنها در فارکس، بلکه در تمامی بازارهای معاملاتی قابل استفاده است و به همین دلیل، یکی از اولین گزینه‌هایی است که به عنوان یک معامله‌گر باید برای یادگیری آن وقت بگذارید.


انواع استراتژی رفتار قیمت یا پرایس اکشن

استراتژی‌های رفتار قیمت یا استراتژی پرایس اکشن دلفین وست شامل زیرمجموعه‌های زیر است در واقع در تمامی استراتژی‌های زیر، شما از تحلیل رفتار قیمت برای تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنید و بدین ترتیب همگی آنها زیرمجموعه یک استراتژی کلی به نام رفتار قیمت طبقه‌بندی می‌شوند.


۳. ویژگی‌های استراتژی رفتار قیمت

۱.۳. طول معامله (trade length)

از معامله با رفتار قیمت می‌توان در دوره‌های زمانی مختلف (بلند، متوسط، یا کوتاه) استفاده کرد. این قابلیت تحلیل بازار در بازه‌های زمانی متنوع باعث می‌شود بسیاری معامله‌گران از این استراتژی استفاده کنند.

۲.۳. نقاط ورود و خروج (entry and exit points)

روش‌های زیادی برای تعیین سطوح حمایت (support) و مقاومت (resistance) که معمولا از آنها به عنوان نقاط ورود و خروج به معامله استفاده می‌شود وجود دارد:

  • تکرار فیبوناچی (Fibonacci retracement)
  • فتیله‌های نمودار شمعی
  • شناسایی روند
  • اندیکاتورها (indicators)
  • نوسانگرها (oscillators)

۴. جمع‌بندی

در این مقاله، به طور مختصر به استراتژی معاملاتی رفتار قیمت یا پرایس اکشن (price action) پرداختیم، آنرا تعریف نموده و انواع آنرا معرفی کردیم. دانستیم که در کل، استراتژی رفتار قیمت به ما اجازه می‌دهد با تحلیل تاریخچه قیمت و همچنین بررسی عوامل تکنیکال و بنیادی (تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی)، بتوانیم تصمیمات معاملاتی خود را اتخاذ کنیم.


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

معرفی و آشنایی با اینکه چگونه حساب فارکس باز کنیم

يکشنبه 22 اسفند 1400
23:50
کبری

چگونه حساب فارکس باز کنیم

آموزش افتتاح حساب در بازار فارکس.

فارکس یکی از بازارهای سرمایه گذاری است که بیشترین حجم تجارت در دنیا را از آن خود کرده است و میلیون ها تریدر به صورت روزانه در آن به خرید و فروش می پردازند. در بازار جهانی فارکس، مهم ترین دارایی که بین خریداران و فروشندگان معامله می گردد ارزهای خارجی هستند. در حقیقت می توان گفت که بازار فارکس، بازار مبادله ارزهای خارجی در برابر یکدیگر است. برای این که شما درک کنید بازار فارکس چگونه عمل می کند ابتدا باید مفهوم جفت ارز را به خوبی فرا بگیرید.

وقتی یک ارز خارجی در کنار ارز خارجی دیگر قرار بگیرد جفت ارز تشکیل می گردد که در فارکس اهمیتی بنیادین دارد. برای نمونه زمانی که ارز یورو در کنار ارز خارجی دلار قرار می گیرد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا شکل می گیرد. ارزی که اول قرار می گرید “ارز پایه” نام دارد و ارز بعدی “ارز متقابل” است. ارز پایه ارزی است که ارزش بیشتری دارد.


به عنوان نمونه می توان جفت ارز پوند/دلار را نشان داد. ارز پوند در اینجا ارز پایه است و ارزش بیشتری نسبت به پوند دارد و دلار نیز ارز متقابل خوانده می شود که ارزش آن به ازای پوند محاسبه می شود. نرخ برابری جفت ارزها، ارزش ارزها را در برابر همدیگر نشان می دهد.


چگونه حساب فارکس باز کنیم:شخص برای این که بتواند در کنار دیگر اشخاص که میلیون ها نفر را تشکیل می دهند، در فارکس معامله کند باید ابتدا افتتاح حساب فارکس انجام دهد. برای معامله کردن در بازارهای مالی چون فارکس، دستورات مالی و معاملاتی شما باید توسط یک بروکر اجرا شود.

افتتاح حساب به روند ثبت مشخصات و ارائه مدارک شناسایی از سوی مشتری به کارگزاری یا بروکر گفته می شود. پس از آن که شما برای خود یک حساب در فارکس باز کردید به راحتی می توانید خرید و فروش ارز( یا چیزهای دیگر در فارکس) را شروع کنید.

برای آن که یک بروکر خوب و مناسب را برای خود برگزینید حتما مجوزها و مدارک آن را با دقت کامل بررسی کنید و ببینید که آیا بروکر مورد نظر شما به درستی رگوله شده است یا خیر؟ تاریخ رگوله آن را به خوبی مشاهده کنید و ببینید که بروکر مورد نظرتان در چه کشوری به ثبت رسیده است. همه این موارد را به خوبی بررسی کنید تا از معتبر بودن بروکری که می خواهید در آن ثبت نام کنید مطمئن شوید.

نکات مهم درباره باز کردن یک حساب واقعی در فارکس

۱.هنگام ثبت نام، حتما ایمیل و شماره تلفن خود را به درستی وارد کنید و در این موضوع دقت کنید چون کد تایید حساب شما به ایمیل و تلفن شما ارسال می شود

۲.شما می توانید حساب های متنوعی را انتخاب کنید پس حتما پیش از انتخاب به خوبی تصمیم بگیرید که می خواهید با چه نوع دارایی هایی ترید کنید.

حساب استاندارد

رایج ترین نوع حساب در فارکس، حساب استاندارد می باشد و اکثر افراد از این حساب برای ترید کردن در فارکس استفاده می کنند. حساب استاندارد برای معامله کردن جفت ارزها و در کنار آن معامله کردن چیزهایی چون طلا، نفت، نقره و شاخص های بورس بین الملل استفاده می شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع معامله گری از طریق حساب استاندارد، مبلغ ۱۰۰ دلار(یا معادل آن) می باشد. این حساب اسپردهای بسیار پایینی دارد و استاپ اون آن نیز ۱۰ درصد است.

حساب سهام

چنانچه تمایل دارید در بازارهای سهام بین المللی به معامله کردن بپردازید آن گاه باید حساب سهام را انتخاب کنید و برای خود یک پرتفوی مناسب از سهام بین الملل درست کنید. این حساب برای افرادی است که معامله گرانی حرفه ای هستند و در عین حال دارای سرمایه مناسبی برای معاملات سهام بین الملل هستند. در این حساب بیش از ۲۰۰ سهام از برترین سهم های دنیا و هم چنین طلا وجود دارد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای افتتاح چنین حسابی ۵۰۰۰۰ دلار می باشد که حتی برای خود غربی ها هم مبلغ بالایی است. معادل ریالی آن رقم بالایی است و بنابراین تنها افراد حرفه ای و سرمایه دار می توانند به خوبی از این حساب بهره ببرند.

اسپردهای حساب سهام شناور است و هم چنین از تریدرهای این حساب هیچ گونه کمیسیون معاملاتی دریافت نمی شود. دلیل این کار جذب هر چه بیشتر افراد سرمایه دار است. اگر بخواهیم برخی از سهم های مشهور و معتبر این حساب را نام ببریم باید به سهام اپل، آمازون، تسلا، گوگل و دیگر شرکت های مطرح جهان اشاره کنیم.


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معرفی تور مادرید بارسلون

يکشنبه 22 اسفند 1400
0:52
کبری

تور مادرید بارسلون




اسپانیا، سرزمین ماتادورها در جنوب غربی اروپا و در شبه جزیرۀ ایبریا واقع شده است. پرتغال تنها کشور همسایه اسپانیا در این شبه جزیره است. سایر کشورهای هم مرز اسپانیا توسط مرزی طبیعی به نام کوه های پیرنه از این کشور جدا شده اند و همین امر سبب شده اسپانیا را از بسیاری اتفاقات و جنگ های اروپا دور نگه دارد. کشف قارۀ آمریکا توسط کریستف کلمب و تسخیر آن که ثروت بسیاری را نصیب این کشور کرد را می توان مهم ترین و بزرگترین رخداد تاریخ این کشور دانست. آب و هوای اسپانیا در تابستان گرم و مرطوب است، در زمستان برخی شهرهای اسپانیا مانند مالاگا زمستان سختی را تجربه می کنند در حالی که این زمستان در مادرید معتدل تر است. از مهم ترین و بزرگ‌ترین شهرهای اسپانیا می توان به مادرید، بارسلون، مالاگا و والنسیا اشاره کرد. زبان رایج و رسمی این کشور اسپانیولی است اما مانند باقی اروپا با داشتن دانش مناسب انگلیسی می توانید کار خود را راه بی اندازید. ارز رایج این کشور یورو است و با داشتن یورو مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا به راحتی می توانید به این کشور سفر کنید. اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید شاید دانستن این نکته بد نباشد که شماره اورژانس این کشور 006 است.

یکی از مهم ترین شهرهای اسپانیا که نامش ما را ابتدا به یاد تیم فوتبال معروفش می اندازد و پس از آن تصاویری و اسامی ای همچون کریستف کلمب، آثار باستانی، معماری غبر عادی و گاو بازی در ذهن ما شکل می‌گیرد. بارسلون با آن هوای دلپذیر، محله های قدیمی و بناهای تاریخی، بناهای مدرن، مکان های آرام و بی سر و صدا و جاهای شلوغ و پر هیاهو و البته غذاهای خوشمزه اش بی شک می تواند یکی از بهترین مقاصد سفر و گردشگری برای هر فردی باشد.

اولین مطلبی که در مورد بارسلون باید گفت این است که این شهر بندری زمستان هایی مرطوب و ملایم، پاییز و بهاری دل انگیز و فوق العاده و تابستانی گرم و خشک دارد اما این گرمی بیش از حد نیست و بسیاری از اسپانیایی ها و اروپایی ها هم برای گذراندن تابستان به این شهر سفر می کنند و از فستیوال ها و جشنواره هایش لذت می برند.

شاید دانستن این مطلب جالب باشد که ابتدا قرار بود برج ایفل در بارسلون ساخته شود اما به نظر اسپانیایی ها این طرح با سیاست های زیبایی شناسی و هنر شهر بارسلون سازگاری نداشت و با آن مخالفت کردند و ایفل در پاریس ساخته شد.

دیدنی های بارسلون در تور مادرید بارسلون

کلیسای ساگرادا فمیلیا

بزرگ ترین و شگفت آورترین کلیسای جهان که کار ساخت آن هنوز تمام نشده است. شاید دلیل این شگفت انگیزی نیز همین باید چون کار ساخت این کلیسا چیزی نزدیک به 170 سال پیش و در سال 1852 شروع شده است. بله درست خواندید این کلیسا بیش از یک قرن است که در حال ساخته شدن است. کاری عظیم و باشکوه که آنتون گائودی کار ساخت آن را شروع کرد و هنوز هم در حال ساخت است. بر اساس آمار روزنامه های بارسلون و اسپانیا دو میلیون و بیست و شش هزار نفر در سال 2004 از این بنا دیدن کرده اند. برج ها و پله های منتهی به برج های این کلیسا بسیار باریک هستند به طوری که تنها برای عبور یک نفر ظرفیت دارند.

تالار موسیقی کاتالان

یکی دیگر از جاذبه هایدیدنی درتور مادرید بارسلون لوئیس مونتانر است در سالن کنسرتی را طراحی و کار ساخت آن را در سال 1905 شروع کرد و اتمام آن سه سال به طول انجامید. این بنای زیبا و فوق العاده در سال 1997 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد و در هر سال بیش از نیم میلیون نفر از این بنا و برنامه های موسیقی اجرا شده در آن استفاده می کنند.

خیابان لارامبلا

یکی از معروف ترین خیابان های بارسلون و اسپانیا لارامبلا نام دارد. این خیابان از شهر قدیمی شروع می شود و به سمت پایین بندر امتداد دارد. در دو طرف این خیابان می توانید رستوران ها، هتل ها، خانه های اپرا، گل و عطر فروشی و بسیاری از مغازه های دیگر را بیابید. جشن های مربوط به پیروزی تیم بارسلونا هم در این خیابان برگزار می شوند و در انتهای این خیابان می توانید بنای تاریخی کلمبوس را مشاهده کنید. این خیابان زیبا با درختان دو طرف آن می تواند سایه بانی برای فرار از خورشید و یا مکانی زیبا برای استراحت و قدم زدن باشد.

آنتونی گائودی آثار و بناها بسیاری در بارسلون ساخته و کازا بالیو یکی از زیباترین آن ها است. این اثر که شاید عکس آن را روس کارت پستال ها دیده باشید بسیار زیبا و خیره کننده است. در داخل و بیرون این بنا از حالت موج داری که در بسیاری از بناهای گائودی مشاهده می کنید استفاده شده است.

ساختمان کازا میلا

کازا میلا یا لا پدررا ساختمانی با نمایی متفاوت و زیبا است. برخی نمای این ساختمان را به نمای معدن سنگ تشبیه می کنند. کار ساخت کازا میلا در سال 1912 به اتمام رسید و بعد ها در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید.

سواحل بارسلون

بارسلون تا سال 1992 و المپیک این شهر ساحلی نداشت اما اکنون خط ساحلی ای به طول 4.5 کیلومتر دارد. اکنون بارسلون توسط نشنال جئوگرافیک به عنوان بهترین شهر ساحلی معرفی شده است. غربی ترین سواحل شهر مانند ساحل سنت سباستیا شلوغ تر هستند و اگر در مسیر خط ساحلی به پیاده روی مشغول شوید بعد از بندر المپیک به فضایی خلوت تر می رسید که بیشتر ساکنان محلی در آن جا دیده می شوند.

ورزشگاه نیوکمپ و موزۀ تیم بارسلونادر بخش غربی منطقۀ لس کورتس ورزشگاه عظیمی خود نمایی می کند. ورزشگاهی با ظرفیت 99 هزار نفر که بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال اروپا است و به آن نیوکمپ می گویند. موزۀ این باشگاه نیز در کنار همین ورزشگاه و در مجموعۀ تیم بارسلونا قرار دارد. فقط اگر قصد بازدید از نیوکمپ را دارید حتماً یادتان باشد تقویم و مسابقات فوتبال را چک کنید زیرا در روز قبل و روز بازی باشگاه بارسلونا تور استادیوم برگزار نمی شود.



موضوعات: سفر,
[ بازدید : 29 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با آموزش کامل صرافی کوکوین دلفین وست

شنبه 21 اسفند 1400
22:54
کبری

آموزش کامل صرافی کوکوین دلفین وست


س از مشکلاتی که اخیرا برای کاربران ایرانی بایننس به وجود آمد، اکنون باید به دنبال یک صرافی ارزدیجیتال معتبر دیگر هستند تا بتوانند به معاملات خود در بازار ارز دیجیتال بپردازند. صرافی ارز دیجیتال کوکوین یکی از صرافی‌های آنلاین بین‌المللی است که شاید بتواند جایگزین مناسبی برای صرافی بایننس باشد.

آموزش کامل صرافی کوکوین دلفین وست :

صرافی کوکوین ، یکی از بهترین انواع صرافی‌های آنلاین در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال است که تشکیل شده از بستری بسیار امن و معتبر برای معاملات و خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده است. این صرافی از سال 2017 راه‌اندازی و شروع به فعالیت نموده است. از سال ایجادش تا کنون، همچنان در حال ارتقاء بوده و بسیار پرقدرت‌تر از قبل در حال فعالیت و ارائه خدمات می‌باشد.

یک مزیت این صرافی را نسبت به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران در الویت قرار داده است و آن قابلیت معامله بیش از 200 نوع ارز دیجیتال در این صرافی می‌باشد. به علاوه رابط کابری آسان و قابل فهم و امنیت بالای این صرافی، سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران مبتدی و حرفه‌ای و تمامی افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بسیار راحت و هموار کرده است.

صرافی کوکوین برای کدام کشور است؟

صرافی کوکوین در سال 2017 توسط Michael Gan و Eric Don در شهر هنگ کنگ کشور چین تاسیس شد. دلیل تاسیس این نوع صرافی، فراهم کردن بستری برای انجام معلاملات در سراسر جهان بوده است و یکی دیگر از نکته‌های مثبت صرافی کوکوین ، ساده بودن و در عین حال مطمئن بودن آن است. هنگامی که این صرافی تاسیس شد دارای مشکلات بسیار زیادی بود اما طی گذر زمان و تغییرات کلی در پلتفرم آن، به یک صرافی کاملا مطمئن تبدیل شده که به راحتی می‌توان اپلیکشین آن را روی تمامی سیستم‌های اندروید و آیفون نیز اجرا و از آن استفاده کرد.

صرافی کوکوین برای ایرانیان

صرافی کوکوین به دلیل تحریم‌های موجود در کشور ایران، قادر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نمی‌باشد؛ اما با انجام و رعایت برخی از شرایط می‌توان از این صرافی استفاده کرد. یکی از شرایط جهت فعالیت در صرافی کوکوین برای ایرانیان، استفاده از آی پی ثابت و یا سرور مجازی خارجی است. یکی از بهترین آی پی‌های ثابت و سرورهای مجازی خارجی برای ترید کردن، آی پی آدرس کشور سنگاپور می‌باشد.

پیش از این که به صرافی کوکوین و نحوه ثبت نام در آن بپردازیم، ابتدا یک توضیح مختصر و کامل در مورد صرافی‌ها، انواع آن و نوع فعالیت‌هایی که در هر کدام از آن‌ها انجام می‌شود را در اختیارتان بگذاریم.


صرافی کوکوین یا کوینکس؟

این دو صرافی جزء بهترین صرافی‌ها برای معاملات و خرید و فروش هستند و در مقایسه هر کدام از آن‌ها دارای محاسن و معایبی نسبت به یکدیگر هستند. یکی از محاسن صرافی کوینکس، توانایی استفاده از آن برای ایرانیان بدون فیلتر شکن است و ایرانی‌ها برای معالملات در این صرافی، می‌توانند احزار هویت کرده و امکان ثبت نام با شماره تلفن همراه را دارند که این ویژگی در صرافی کوکوین وجود ندارد. یکی از نکات مثبت صرافی کوکوین در معاملات، کارمزد بسیار اندک و یا حتی صفری است که از افراد دریافت می‌کند و برای افرادی که احزار هویت هم نکردند قابلیت انتقال 5 بیت کویین را در روز فراهم کرده است.


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معرفی تور سفر به سوئیس

جمعه 20 اسفند 1400
20:48
کبری

تور سفر به سوئیس



زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس در قسمت مرکزی و شمالی سوئیس قرار دارد و در واقع در دامنه کوه‌های آلپ است. زوریخ، مهمترین قطب اقتصادی سوئیس به شمار می‌رود و گاهی از آن به عنوان پایتخت ‏فرهنگی این کشور نیز یاد می‌شود؛ البته پایتخت سیاسی سوئیس، شهر برن است. طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، جمعیت زوریخ چیزی در حدود ۴۱۵ هزار نفر است. دیدنی‌های زوریخ بسیار زیاد است و به همین دلیل پایتخت فرهنگی کشور سوئیس بوده و صنعت گردشگری قوی دارد. زوریخ جزء شهرهای با کیفیت زندگی بالا در میان شهرهای جهان شناخته می‌شود و معمولا به عنوان یکی از شهرهای گران قیمت جهان معرفی می‌شود.

شهر زوریخ با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، یکی از مهمترین مقصدهای تور سفر به سوئیس به حساب می‌آید. مسئولان شهر زوریخ همواره برای رسیدن به شهری باکیفیت در تلاش بوده‌اند و در سال ۲۰۱۴ گران‌ترین شهر جهان شناخته شد. آموزش، سیاست و کیفیت زندگی جزء مواردی است که در شهر زوریخ سوئیس بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر این شهر در موضوع شاخص کیفیت زندگی جزء شهرهای برتر جهان بوده است. علاوه بر تمام این موارد زوریخ سوییس در زمینه گردشگری فعالیتی پایدار داشته و به طور منظم بر کیفیت صنعت گردشگری تأکید دارد. این موضوع آنقدر برای این شهر اهمیت دارد که توانسته برچسب کیفیت سطح ۳ فدراسیون جهانگردی سوئیس را از آن خود کند.

در زوریخ همه‌ چیز منظم است و خبری از بی‌نظمی،‌ ترافیک، بوق ماشین‌ها، تأخیر و دیر رسیدن نیست. در ابتدای ورود به آن، ‏بیشترین چیزی که جلب توجه می‌کند، آرامش حاکم در میان مردم است؛ آرامشی که ناشی از دور بودن هیاهوهای رایج در یک ‏کلان‌شهر است. حمل‌ونقل عمومی به ویژه خطوط تراموا مهمترین ویژگی شهر زوریخ است که بخش زیادی از آرامش حاکم در ‏این شهر را سبب شده است. همه جای شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و همچنین قایق‌های مخصوص حمل مسافر است و در هر ‏ایستگاه زمان ورود هر خط اعلام می‌شود که علیرغم تداخل برخی از خطوط تراموا با مسیر عبور خودرو، کمترین تأخیری در ‏ورود و خروج آنها از ایستگاه مشاهده نمی‌شود. این شهر آرام و لوکس گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند که بسیاری از آن ها برای کاهش هزینه سفر خود از طریق تورهای زوریخ و یا تورهای اروپا که بازدیدی هم از شهر زوریخ دارند استفاده می‌کنند.

شهر زوریخ در سوئیس به ۱۲ منطقه تقسیم شده است و منطقه شماره ۱ قدیمی‌ترین منطقه شهری بوده و بافت قدیمی‌تری دارد. به ترتیب شماره از قدمت منطقه شهری کاسته می‌شود یعنی منطقه ۱۱ و ۱۲ جدیدترین بخش‌های شهری زوریخ هستند. بیشتر اماکن تاریخی و دیدنی‌های زوریخ از لحاظ قدمت در منطقه یک قرار دارد. کلیسای گروس مونستر‌ یکی از مکان‌های دیدنی و ساختمان‌های مذهبی در زوریخ است که جزء پیشنهادهای سایت گردشگری زوریخ نیز بوده و در سده دوازده میلادی بنا شده است. در نیمه اول قرن ۱۶ میلادی این کلیسا نقطه شروع اصلاحات بین سوئیس و آلمان بوده است. کشور آلمان در همسایگی سوئیس بوده و فاصله اشتوتگارت تا زوریخ حدود ۱۶۰ کیلومتر است. این بنا دارای زیبایی‌های خاص بوده و پنجره‌های رنگی شیشه‌ای آن را زیباتر کرده است. فرومونستر نیز از دیگر کلیساهای قدیمی و دیدنی شهر زوریخ است، در حقیقت این دو کلیسا جزء نمادهای زوریخ سوئیس و از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور زوریخ به حساب می‌آیند. فرومونستر در سال۸۵۳ میلادی ساخته شده است و زمانی قدرت زیادی در زوریخ داشت. آخرین بازسازی این مجموعه به سال ۱۹۱۱ میلادی برمی‌گردد.


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معرفی تور مادرید

چهارشنبه 18 اسفند 1400
0:36
کبری

تور مادرید



در حالی که در فصل تابستان قرار گرفته‌ایم مسافرت‌های خارجی انتخاب بسیاری از مردم است. مادرید یکی از شهرهایی است که برای بسیاری از مردم مقصد مناسبی به نظر می‌رسد شما می‌توانید به مادرید سفر کنید و تمام اسپانیا و نمادهایش را در همین یک شهر ببینید می‌توانید تمام غذاها و نوشیدنی‌های اسپانیایی را فقط در مادرید ببینید و مزه کنید. پس می‌توان گفته که تنها با سفر به مادرید انگار به تملم اسپانیا سفر کرده‌اید و الته این سفر یک سفر پر هیجان و پر خاطره برای شما خواهد بود و ما به شما اطمینان می‌دهیم با انتخاب تور مادرید شما خاطرات خوشی را از اسپانیا برای خود خواهید ساخت و احتمالاً دوباره هوس سفر به این شهر را خواهید کرد در ادامه همراه ما باشید تا هر آنچه را که در این تور نیاز دارید به شما بگوییم تا بهترین راهنما را برای سفر به یاد ماندنی و پر خاطره خود داشته باشید.


آب و هوای مادرید چه گونه است؟

آب هوای مادرید گرم است و حتی اگر زمستان به مادرید سفر می‌کنید لازم نیست لباس‌های خیلی گرم با خودتان ببرید چرا که دمای هوا به ندرت به زیر صفر می‌رسد. برای سفر به مادرید بهتر است تور مادرید را انتخاب نمایید. اگر با گرمای هوا میانه‌ی خوبی ندارید در اوایل بهار و یا اوایل پاییز به پایتخت زیبای اسپانیا سفر کنید یعنی در ماه‌های آپریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر. در ژوئیه و آگوست شما باید انتظار تعطیلی شهر را داشته باشید چرا که اکثر مردم محلی به علت دمای خیلی زیاد هوا در حدود ۴۰ درجه سانتی گراد شهر را ترک می‌کنند و به کشورهای خوش آب و هوا و خنک سفر می‌کنند. پیشنهاد ما برای بهترین فصل سفر به مادرید اسپانیا ماه سپتامبر می‌باشد چرا که هوا در بهترین حالت خود قرار دارد و شما نیازی نیست که چمدان خود را با لباس‌های گرم و پر حجم چر کنید. اگر قصد سفر به این شهر رویایی را دارید جهت کاهش هزینه ها از تور مادرید استفاده نمایید.


فرودگاه مادرید از ایران تا اسپانیا

فرودگاه بین المللی باراخاس مادرید دروازه ورود شما به این شهر زیبا و تاریخی است. این فرودگاه بعد از فرودگاه شارل دو گل پاریس دومین فرودگاه بزرگ از نظر مساحت و ششمین فرودگاه بزرگ از نظر رفت و آمد و تعداد پروازهاست. این فرودگاه تا مرکز شهر مادرید ۹ کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه دارای ۵ ترمینال است. در این فرودگاه اگر گرسنه شدید اصلاً لازم نیست نگران باشید چرا که فود کورت فرودگاه بیش از ۲۰ رستوران دارد اگر هم حوصله کودکانتان سر رفته می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت به اتاق بازی بسپارید. مراکز خرید در این فرودگاه اجناس خود را با قیمت‌های مناسبی به فروش می‌رسانند و برای تهیه سوغاتی گزینه مناسبی‌اند. شما می‌توانید برای خروج از این فرودگاه و رسیدن به مرکز شهر از تاکسی اتوبوس قطار و مترو استفاده کنید توجه کنید که در اسپانیا برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی اگر بلیط ها را از قبل تهیه کنید تخفیف بیشتری خواهید گرفت و هزینه‌های عبور و مرورتان در شهر کاهش خواهد یافت.

بهترین مکان برای اقامت در این سفر

مادرید از جمله شهرهایی است که هتل‌ها و مکان‌های اقامتی فراوانی دارد و شما با توجه به هزینه‌ای که برای اقامت خود در این شهر در نظر گرفته‌اید می‌توانید محل اسکان خود را انتخاب کنید. البته به جز هتل‌ها که برای اسکان در نظر گرفته شده‌اند دهکده‌های روستایی که در اطراف این شهر قرار دارند نیز مکان مناسب و رؤیایی برای اسکان شما می‌باشند و البته از نظر قیمت نیز به صرفه تر از بسیاری از گزینه های دیگر پیش روی شما هستند.

غذاها و خوراکی‌ها در مادرید

شاید شما هم از غذاهایی که در سفرهایتان خورده‌اید و با ذائقه ایرانی‌تان سازگاری نداشته ناراضی باشید اما در مادرید لازم نیست که نگران غذا و خورد و خوراک خود باشید چرا که اسپانیا مدتی را هم تحت سلطه اعراب بوده و عرب‌ها تاثیرگذاری بسیاری روی غذاهای اسپانیایی داشته‌اند. جهت دیدار این شهر زیبا به شما توصیه میکنیم از تور مادرید بهره ببرید. در مادرید اسپانیا شما می‌توانید غذاهای حلال بسیاری را پیدا کنید و بدانید که کیفیت سوسیس‌ها و کالباس‌های اسپانیایی حرف ندارد و خیلی خوش مزه‌ می باشند. مردم مادریدی برای صبحانه از انواع قهوه و هات چاکلت ها استفاده می‌کنند با یک مدل نان داغ مخصوص محلی که با میوه یا خامه و شکلات تزیین می‌شود و کیفیت بی نظیری دارد. در مادرید پایتخت شکم اسپانیا شما می‌توانید غذاهای محلی بسباری را بچشید ،در اسپانیا غذاها بوی خوبی دارند و لازم نیست که وسواس به خرج دهید.

بسیاری از غذاهای شهر مادرید از گوشت و سبزیجات تازه است ، لیستی از غذاهایی را که باید در سفر به مادرید مزه کنید تهیه کنید البته غذا خوردن در مادرید اسپانیا بسیار پر هزینه خواهد بود و بهتر است بیشتر وعده‌ها را از غذافروشی های محلی بخرید یا در هاستل خودتان آشپزی کنید. تاپاس مرندا املت اسپانیایی تست گوجه و روغن زیتون با بیف گاسپاچو و.. بسیاری غذای خوشمزه دیگر… جز غذا های خوش طعم و البته خیابانی مادرید است .


موضوعات: سفر,
[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معرفی بهترین آموزش تحلیل تکنیکال

سه شنبه 17 اسفند 1400
15:27
کبری

بهترین آموزش تحلیل تکنیکال



در این مقاله آموزشی می‌خواهیم پاسخ چند مورد از سوالات و ابهاماتی که ممکن است یک معامله‌گر تازه کار فارکس با آن رو به رو شود را مورد ارزیابی قرار داده و برای هرکدام یک پاسخ نسبتا جامع و کامل ارائه کنیم. پس در صورتی که شما نیز از جمله علاقه‌مندان به این بازارهای مالی هستید و قصد دارید با فعالیت در این بازارها به درآمد ثابت دلاری دست پیدا کنید پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله کاربردی را از دست نداده و تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش تحلیل تکنیکال فارکس چه قدر می‌تواند مفید باشد؟

یکی از ابتدایی‌ترین سوالات و ابهاماتی که هر معامله‌گر تازه کار بازارهای مالی با آن رو به رو می‌شود این است که واقعا یادگیری و بهترین آموزش تحلیل تکنیکال چه قدر می‌تواند برای وی مفید باشد و گذراندن این آموزش‌ها واقعا به چه اندازه می‌تواند وی را به کسب درآمد ثابت نزدیک کند؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است پیش از هر توضیحی یک اصل در مورد بازارهای مالی را بیان کنیم. به طور کلی تمامی افراد و سازمان‌هایی که همواره تلاش می‌کنند از بازارهای مالی جهان مثل فارکس، کسب درآمد کنند به دو دسته‌ی تحلیل‌گران یا معامله‌گران تکنیکالی و فاندامنتالی تقسیم می‌شوند. اگر با این دو دسته آشنایی کامل ندارید آن‌ها را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

تحلیل‌گران فاندامنتال: معامله‌گرانی که سعی می‌کنند تا با این سبک تحلیل به درآمد برسند، افرادی هستند که معتقدند بازار نسبت به تمامی وقایع و اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد عکس العمل نشان می‌دهد. بنابراین این افراد در تلاش هستند تا با پیگیری اخبار اقتصادی و شاخص‌های جهانی هیجانات حاصل از این رویدادها را در بازارهای مالی شکار کرده و به کسب سود کنند.

تحلیل‌گران تکنیکال: معامله‌گرانی کار خود را بر اساس یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال بنا کرده‌اند معتقدند بازار همواره بر اساس الگوها و رفتارهای قیمتی ثابتی در نوسان است و آن‌ها سعی می‌کنند با درک این الگو و رفتارها حرکت بعدی بازار را پیشبینی کرده و به سود برسند.

نکته‌ی مهمی که باید در مورد بازارهای جهانی بدانید این است که همواره بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سازمان‌ها و تریدرهای مطرح جهان برای کسب درآمد از بازارهایی مثل بازار فارکس سعی می‌کنند تا استراتژی معاملاتی خود را بر پایه تحلیل تکنیکال بنا کنند و با پیگیری اخبارهای مهم جهان این استراتژی و نقاط ورود خود را بهبود ببخشند. به عبارت دیگر یکی از مهم‌ترین اساس کسب درآمد از بازارهای جهانی که تقریبا بزرگ‌ترین موسسات جهان از آن بهره می‌برند تحلیل تکنیکالی بازار است. پس همانطور که احتمالا متوجه شدید یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال فارکس برای یک فرد می‌تواند به میزان قابل توجهی مفید باشد. چرا که این ابزار، ابزار بزرگ‌ترین سرمایه‌داران جهان برای کسب سود و درآمد از معامله‌گری می‌باشد.

آیا آموزش تحلیل تکنیکال فارکس آسان است؟

بر خلاف تبلیغات‌های جعلی که متاسفانه امروزه زیاد در فضای مجازی منتشر می‌شوند باید بدانید که یادگیری تحلیل تکنیکال کمی سخت است و برای رسیدن به سود از طریق این دانش لازم است تا مدت زمان قابل توجهی را به آموزش و تمرین در بازارهای مالی اختصاص دهید. در این مورد بهتر است دو نکته مهم را مد نظر داشته باشید.

بیش از ۹۵ درصد افرادی که به امید کسب سود وارد بازارهای مالی می‌شوند بعد از مدتی با ضرر از این بازار خارج می‌شوند. این‌ها افرادی هستند که فریب تبلیغات‌های جعلی کسب درآمد از این بازار را خورده‌اند و یا کسانی هستند که توقع داشتند که با تلاش و مطالعه‌ی کم به سودهای عجیب و شگفت‌انگیز دست پیدا کنند.

چگونه منابع آموزش تحلیل تکنیکال با کیفیت را پیدا کنیم؟

اگر بخواهیم صادقانه جواب این سوال را بدهیم باید بگوییم که انجام این کار حقیقتا کمی دشوار است. متاسفانه امروزه دوره‌های آموزشی نامعتبر فراوانی برای تحلیل تکنیکال فارکس، ارز دیجیتال و ... منتشر شده‌اند که با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که برای آن‌ها شده است، پی بردن به بی‌کیفیتی محتوای دوره آموزشی و یا قدیمی بودن متد تدریس شده کمی سخت است. برای انتخاب یک منبع آموزشی معتبر تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به میزان بسیار زیادی برای تهیه دوره آموزشی مورد نظرتان تحقیق کنید. به خاطر داشته باشید که در این مورد شاید هزینه‌ای که برای تهیه دوره‌ی نامعتبر پرداخت می‌کنید نسبت به زمانی که این دوره از شما می‌گیرد و ضرری که به خاطر طی کردن مسیر اشتباه به شما وارد می‌شود ناچیز باشد.

در مورد انتخاب یک منبع آموزش خوب به این نکات توجه کنید:

حتما در مورد سابقه‌ی مدرس مورد نظر خود تحقیق کنید و نظر دانشجویان وی را بپرسید. به ویدیوهای رضایت مشتری و کامنت‌های منتشر شده در سایت و صفحات مجازی توجهی نکنید!

مدرس دوره قطعا باید خود از بازارهای مالی درآمد خوبی داشته باشد. بنابراین حتما Trade History وی را درخواست کنید و مطمئن شوید که منبع درآمد اصلی وی معامله‌گری است نه فروش دوره.

سرفصل‌های دوره مورد نظر خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در دوره‌ی آموزش تحلیل تکنیکال فارکس مورد نظر شما متدهای به روز معامله‌گری تدریس می‌شود.


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنایی با موج شماری الیوت در تحلیل تکنیکال

دوشنبه 16 اسفند 1400
14:40
کبری

موج شماری الیوت در تحلیل تکنیکال

الیوت نظریه ای است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ توسط آر ان الیوت مطرح شد و به دلیل کاربردهای گسترده ای که داشت، مورد استقبال جهانیان قرار گرفت. الگوهای مختلفی از طریق نظریه امواج الیوت توجیه پذیری پیدا کرده و در تحلیل تکنیکال مطرح شدند که در ادامه قصد داریم در این مطلب آموزشی با عنوان آموزش امواج الیوت به پرکاربردترین و مهم ترین آن ها اشاره داشته باشیم. به الگوی پنج موجی ، موج اصلاحی و موج جنبشی و بسیاری از الگوهای دیگر در آموزش امواج الیوت خواهیم پرداخت تا آشنایی کامل با امواج الیوت در تحلیل تکنیکال پیدا کنید و در ادامه به آموزش امواج الیوت پیشرفته بپردازید. پس بهتر است آموزش امواج الیوت را به دو بخش مقدماتی و پیشرفته تقسیم کنیم تا مفاهیم آن را پله به پله یاد بگیریم.


همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، آر.ان. الیوت صاحب نظریه قانون امواج در سال ۱۹۳۸ میلادی برای نخستین بار در کتاب خود اقدام به بیان نظریه‌ ای کرد که امروزه تکامل ‌یافته و در قالب قانونی به نام خود او شهرت یافته است و در حال حاضر ما از آن تحت عنوان قانون امواج الیوت یاد می ‌کنیم. در این مطلب آموزشی بنا داریم تا در بخش نخست به معرفی اصول اولیه و قوانین ابتدایی الیوت و در ادامه و در قسمت انتهای مقاله به معرفی رایج ‌ترین الگوهای الیوت به همراه قوانین، خطوط راهنما و مصادیق هر یک از آن ‌ها بپردازیم و در حقیقت آموزش امواج الیوت مقدماتی را در ابتدای امر و آموزش موج شماری الیوت در تحلیل تکنیکال را در ادامه برای شما عزیزان بیان کنیم.


همین طور در ابتدای امر باید به این نکته اشاره داشته باشیم که موضوع امواج الیوت جزو موضوعاتی محسوبمی شود که در عین وسعت از تعمق نیز برخوردار است، بنابراین برای درک کردن هرچه بهتر آن، چیزی بیش از مطالعه‌ یک مقاله نیاز داریم. جالب است بدانید که اساس نظریه امواج الیوت بر مبنای چرخه و حرکات تکرار شونده بنا شده است که ریشه در گذشته دارند و بر این باورند هرکجا که جنب ‌و جوش مردم افزایش یابد، حرکت‌ ها طبق قاعده ‌خاصی شکل می ‌گیرند که به موج تشبیه شده است. بازار بورس نیز به‌ عنوان یکی از بارزترین جولانگاه ‌های بشری، تجلی این قانون به شمار می رود.

الگوی پنج موجی


یکی از حائز اهمیت ‌ترین الگوهای موجی در این روش که به ‌نوعی پایه، اساس و شاکله بقیه الگوها را شکل می دهد، الگوی پنج موجی است که از ۳ موج موافق جهت و دو موج مخالف جهت روند تشکیل شده است.

موج اصلاحی و موج جنبشی


به صورت کلی می توان گفت که موج ها به ۲ دسته کلی یعنی موج های جنبشی و موج های اصلاحی تقسیم بندی می شوند. موج‌ های جنبشی هم ‌راستا با روند خواهند بود مثل یک موج پنج ‌تایی صعودی در یک ‌روند صعودی و موج ‌های اصلاحی در خلاف جهت روند هستند و اغلب از ۳ موج تشکیل می شوند که برآیند آن‌ ها به‌ عنوان موج اصلاحی در نظر گرفته می شود.


در مقیاس کوچک ‌تر هر موج جنبشی و اصلاحی خود به امواج کوچک ‌تری تقسیم بندی می شوند، برای مثال در شکل فوق موج جنبشی سبزرنگ خود به یک موج پنج‌ تایی تقسیم می ‌شود که سه تای آن موافق با روند صعودی موج پنج ‌تایی هستند و دوتای آن مخالف موج پنج‌ تایی صعودی است. همین طور در موج اصلاحی با در نظر گرفتن بزرگنمایی، خواهیم دید که خود آن از ۳ موج تشکیل ‌شده است که دوتای آن موافق با روند نزولی هست و یک موج مخالف روند نزولی در خود دارد.

همین طور که دیدید، جنبشی و اصلاحی بودن موج به صعودی یا نزولی بودن آن وابسته نیست و به جهت ‌گیری آن نسبت به موج بزرگ ‌تر و روند غالب آن وابسته است و در مثال عنوان شده می بینیم که یک موج صعودی در یک ‌روند نزولی موج اصلاحی شناخته شده است. لازم به ذکر است که این بزرگنمایی در موج ‌ها را قادریم ادامه دهیم و در هر مرحله موج بزرگ‌ تر به امواج کوچک ‌تر از جنس جنبشی و اصلاحی تقسیم می شود، پس با بزرگنمایی یک موج ۸ تایی مشاهده می کنیم که خود آن از ۳۴ موج و با ادامه‌ بزرگنمایی از ۱۴۴ موج تشکیل ‌شده است.


موضوعات: سرمایه گذاری,
[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله برترین ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]